Osiągnięcia

Serdeczne gratulacje dla uczennicy 3d

Anny Tondyry

obecnie absolwentki III Liceum Ogólnokształcącego

za udział i osiągnięcia

w VI edycji

Ogólnopolskiego Konkursu Il Bel Paese

 

 

Anna Wojtaszek-Ziobro

Wymagania edukacyjne i kryteria oceniania

                        

WYMAGANIA EDUKACYJNE ORAZ KRYTERIA OCENIANIA

DLA KLASY I, II, III i IV LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO

 

JĘZYK WŁOSKI

 

mgr Anna Wojtaszek-Ziobro

Wymagania podstawowe do uzyskania każdej oceny pozytywnej:

Uczeń zobowiązany jest przynosić na lekcję podręcznik, zeszyt ćwiczeń, zeszyt (notatnik) oraz odrobioną pracę domową z poprzednich zajęć.

Uczeń wykazuje zainteresowanie nauką, zapytany odpowiada zgodnie ze swoimi możliwościami, uczestniczy czynnie w zajęciach.

 

Ocena

Wiedza

Umiejętności

Postawa i aktywność

Dopuszczający

Uczeń opanował w minimalnym zakresie podstawowe słownictwo, zna podstawowe reguły i zasady gramatyki wymagane w podstawie programowej.

Ze sprawdzianów pisemnych uzyskuje wynik ok. 44-55%;

z kartkówek 48-59%

 

Uczeń słabo rozumie przekaz pisemny i / lub ustny. Potrafi jednak reagować jednym wyrazem lub zdaniem w sytuacjach komunikacyjnych objętych podstawą programową. Wykonuje samodzielnie najprostsze ćwiczenia gramatyczne. Popełnia bardzo liczne błędy, lecz jego wypowiedź jest zrozumiała.

Wg. wymagań podstawowych

Dostateczny

Uczeń opanował podstawowe słownictwo i wyrażenia z zakresu wymaganej tematyki. Zna podstawowe reguły i zasady gramatyki wymagane w podstawie programowej.

Ze sprawdzianów pisemnych uzyskuje wynik 56-71%, z kartkówek 60-75%

Uczeń dostatecznie rozumie przekaz pisemny i / lub ustny. Potrafi reagować prostym zdaniem we wszystkich sytuacjach komunikacyjnych objętych podstawą programową oraz uczestniczyć w krótkiej rozmowie z zakresu wymaganej tematyki. Może mieć trudności w przygotowaniu dłuższej wypowiedzi ustnej czy pisemnej.

Uczeń stosuje poznane zasady gramatyczne do wykonywania ćwiczeń. Popełnia liczne błędy jednak jego wypowiedzi są zrozumiałe.

Wg. wymagań podstawowych

Dobry

Uczeń dobrze zna słownictwo i wyrażenia z zakresu wymaganej tematyki. Zna reguły i zasady gramatyczne oraz potrafi je stosować w różnych sytuacjach komunikacyjnych.

Ze sprawdzianów pisemnych uzyskuje wynik 72-87%; z kartkówek 76%-91%

Uczeń dobrze rozumie przekaz pisemny i / lub ustny.

Poprawnie reaguje we wszystkich sytuacjach komunikacyjnych objętych podstawą programową, potrafi uczestniczyć w rozmowie z zakresu wymaganej tematyki. Redaguje krótkie wypowiedzi pisemne na zadany temat. Stosuje poznane struktury językowe w nowych sytuacjach. Wypowiada się dość płynnie. Bardzo dobrze opanował formy regularne - dopuszczalne błędy w formach nieregularnych.

Widoczna jest praca i starania ucznia. Uczeń wykazuje aktywność podczas zajęć lekcyjnych.

Bardzo dobry

Uczeń bardzo dobrze opanował słownictwo i wyrażenia z zakresu wymaganej tematyki. Zna reguły i zasady gramatyczne oraz potrafi je stosować w różnych sytuacjach komunikacyjnych.

Ze sprawdzianów pisemnych uzyskuje wynik 88-97%, z kartkówek 92% - 99%

Uczeń bardzo dobrze rozumie przekaz pisemny i / lub ustny.

W sposób kreatywny stosuje poznane zagadnienia. Wypowiada się płynnie zarówno ustnie jak i pisemnie. Popełnia nieliczne błędy, które jest w stanie samodzielnie poprawić.

Widoczna jest praca i starania ucznia. Uczeń chętnie wykonuje polecone zadania i bierze aktywny udział w lekcji. Uczeń jest systematyczny i samodzielny.

Celujący

Uczeń wykazuje się znajomością bardzo bogatego słownictwa i struktur gramatycznych nabytych podczas zajęć lekcyjnych jak również w wyniku samodzielnej pracy. Potrafi je twórczo zastosować w nowych sytuacjach.

Ze sprawdzianów pisemnych uzyskuje wynik 98-100%; z kartkówek 100%.

Uczeń potrafi wszystko, co jest wymagane na ocenę bardzo dobrą.

Wypowiada się bardzo płynnie, swobodnie i wyczerpując temat. Wypowiedzi ustne i pisemne charakteryzuje: bogactwo leksykalne i różnorodność używanych struktur gramatycznych. Uczeń popełnia bardzo nieliczne błędy, nie zakłócające komunikacji, które potrafi samodzielnie poprawić.

Widoczna jest praca i starania ucznia. Uczeń bierze aktywny udział w lekcji i wykazuje się dużą samodzielnością. Chętnie dzieli się wiedzą i umiejętnościami z kolegami. Przygotowuje referaty dot. geografii, historii, kultury Włoch lub inne dodatkowe prace.

Reprezentuje szkołę na konkursach językowych.

 

Ocenie podlegają prace pisemne (sprawdziany, kartkówki, wypracowania), wypowiedź ustna (konwersacja), prace domowe, prezentacje, referaty, aktywność podczas zajęć lekcyjnych oraz udział w zajęciach pozalekcyjnych (konkursy, wystawy inne wydarzenia klasowe, szkolne i pozaszkolne).