Wymagania edukacyjne
- Szczegóły
- Opublikowano: wtorek, 10, wrzesień 2013 08:16
- Odsłony: 2376
Wymagania edukacyjne – język włoski.
Opracowała: Magdalena Lubicka-Bajor
Ocena dopuszczająca:
Uczeń opanował wiadomości i umiejętności przewidziane podstawą programową w takim zakresie, że potrafi:
- fragmentarycznie zrozumieć czytany przez siebie tekst
- nie w pełni zrozumieć usłyszaną wypowiedź
- sformułować wypowiedź z trudnością, stosując ubogie słownictwo i proste struktury gramatyczne; wypowiedź częściowo zgodna z tematem i mało wyczerpująca
- stworzyć wypowiedź pisemną, która jest częściowo zgodna z tematem i założoną formą, chaotyczna, ma ubogie słownictwo i zastosowane są proste struktury gramatyczne
- ponadto w trakcie lekcji uczeń niechętnie używa języka obcego, nie wykazuje zainteresowania, wywołany przez nauczyciela odpowiada bardzo niechętnie na zadawane pytania
Ocena dostateczna:
Uczeń opanował wiadomości i umiejętności przewidziane podstawą programową w takim zakresie, że potrafi:
- nie w pełni zrozumieć czytany przez siebie tekst
- zrozumieć ogólny sens usłyszanej wypowiedzi i niektóre szczegółowe informacje
- sformułować swobodną wypowiedź, nie do końca poprawną gramatycznie i intonacyjnie; wypowiedź ogólnie zrozumiała, zgodna z tematem, ale nie w pełnie go wyczerpująca
- stworzyć wypowiedź pisemną, która jest zasadniczo zgodna z tematem i założoną formą, ma braki w argumentacji, lecz widoczna jest myśl przewodnia; mało zróżnicowanie struktury gramatyczno-leksykalne; błędy w nieznacznym stopniu zakłócające zrozumienie
- ponadto w trakcie lekcji uczeń w większości posługuje się językiem ojczystym, niezbyt sumiennie wykonuje polecenia nauczyciela
Ocena dobra:
Uczeń opanował wiadomości i umiejętności przewidziane podstawą programową w takim zakresie, że potrafi:
- zrozumieć czytany przez siebie tekst, ale z niewielkimi uchybieniami
- zrozumieć usłyszaną wypowiedź, ale z niewielkimi uchybieniami
- stosować stosunkowo swobodną wypowiedź z prawidłowo zastosowanymi strukturami leksykalno-gramatycznymi; mogą pojawiać się drobne błędy, nie zakłócające komunikacji; wymowa i intonacja ogólnie poprawne; wypowiedź zgodna z tematem, ale nie w pełni go wyczerpująca
- stworzyć wypowiedź pisemną, która jest zasadniczo zgodna z tematem, ale nie w pełni go wyczerpująca, poza niewielkimi uchybieniami zgodna z założoną formą, prawidłowo wykorzystane poznane struktury gramatyczno-leksykalne; mogą występować nieliczne błędy nie zakłócające zrozumienie
- ponadto w trakcie lekcji uczeń w większości sytuacji posługuje się językiem obcym, wykonuje polecenia nauczyciela, często zgłasza się do odpowiedzi
Ocena bardzo dobra:
Uczeń opanował wiadomości i umiejętności przewidziane podstawą programową w takim zakresie, że potrafi:
- w pełni zrozumieć czytany przez siebie tekst z uwzględnieniem prawie wszystkich szczegółów
- w pełni zrozumieć usłyszaną wypowiedź z uwzględnieniem prawie wszystkich szczegółów
- stosować swobodną i płynną wypowiedź, bogactwo leksykalne, różnorodność struktur gramatycznych; mogą pojawiać się drobne błędy, nie zakłócające komunikacji; wypowiedź w pełni zgodna z tematem, wyczerpująca
- stworzyć wypowiedź pisemną, która jest w pełni zgodna z tematem i założoną formą; ma bogate słownictwo i duże urozmaicenie struktur gramatycznych, jest bogata językowo
- ponadto w trakcie lekcji uczeń zawsze posługuje się językiem obcym, wykonuje wszystkie polecenia nauczyciela, bardzo często zgłasza się do odpowiedzi
Ocena celująca:
Uczeń opanował wiadomości i umiejętności przewidziane podstawą programową w takim zakresie, że potrafi:
- w pełni zrozumieć czytany przez siebie tekst z uwzględnieniem wszystkich szczegółów
- w pełni zrozumieć usłyszaną wypowiedź z uwzględnieniem wszystkich szczegółów
- stosować swobodną i płynną wypowiedź, bogactwo leksykalne, różnorodność struktur gramatycznych; zaproponować nietypowe rozwiązania, mogą pojawiać się drobne błędy, nie zakłócające komunikacji; wypowiedź w pełnie zgodna z tematem, wyczerpująca
- stworzyć wypowiedź pisemną, która jest w pełni zgodna z tematem i założoną formą; ma wyjątkowo bogactwo leksyki i składni, jest niemal całkowicie poprawna językowo
- ponadto w trakcie lekcji uczeń zawsze posługuje się językiem obcym, wykonuje wszystkie polecenia nauczyciela, bardzo często zgłasza się do odpowiedzi
KARTKÓWKI: SPRAWDZIANY:
48-59% - dopuszczający 44-55% - dopuszczający
60-75% - dostateczny 56-71% - dostateczny
76-90% - dobry 72-87% - dobry
91-99% - bardzo dobry 88-97% - bardzo dobry
100% - celujący 98-100% - celujący