Wymagania edukacyjne

Wymagania edukacyjne – język włoski.

Opracowała: Magdalena Lubicka-Bajor

Ocena dopuszczająca:

Uczeń opanował wiadomości i umiejętności przewidziane podstawą programową w takim zakresie, że potrafi:

  • fragmentarycznie zrozumieć czytany przez siebie tekst
  • nie w pełni zrozumieć usłyszaną wypowiedź
  • sformułować wypowiedź z trudnością, stosując ubogie słownictwo i proste struktury gramatyczne; wypowiedź częściowo zgodna z tematem i mało wyczerpująca
  • stworzyć wypowiedź pisemną, która jest częściowo zgodna z tematem i założoną formą, chaotyczna, ma ubogie słownictwo i zastosowane są proste struktury gramatyczne
  • ponadto w trakcie lekcji uczeń niechętnie używa języka obcego, nie wykazuje zainteresowania, wywołany przez nauczyciela odpowiada bardzo niechętnie na zadawane pytania

Ocena dostateczna:

Uczeń opanował wiadomości i umiejętności przewidziane podstawą programową w takim zakresie, że potrafi:

  • nie w pełni zrozumieć czytany przez siebie tekst
  • zrozumieć ogólny sens usłyszanej wypowiedzi i niektóre szczegółowe informacje
  • sformułować swobodną wypowiedź, nie do końca poprawną gramatycznie i intonacyjnie; wypowiedź ogólnie zrozumiała, zgodna z tematem, ale nie w pełnie go wyczerpująca
  • stworzyć wypowiedź pisemną, która jest zasadniczo zgodna z tematem i założoną formą, ma braki w argumentacji, lecz widoczna jest myśl przewodnia; mało zróżnicowanie struktury gramatyczno-leksykalne; błędy w nieznacznym stopniu zakłócające zrozumienie
  • ponadto w trakcie lekcji uczeń w większości posługuje się językiem ojczystym, niezbyt sumiennie wykonuje polecenia nauczyciela

Ocena dobra:

Uczeń opanował wiadomości i umiejętności przewidziane podstawą programową w takim zakresie, że potrafi:

  • zrozumieć czytany przez siebie tekst, ale z niewielkimi uchybieniami
  • zrozumieć usłyszaną wypowiedź, ale z niewielkimi uchybieniami
  • stosować stosunkowo swobodną wypowiedź z prawidłowo zastosowanymi strukturami leksykalno-gramatycznymi; mogą pojawiać się drobne błędy, nie zakłócające komunikacji; wymowa i intonacja ogólnie poprawne; wypowiedź zgodna z tematem, ale nie w pełni go wyczerpująca
  • stworzyć wypowiedź pisemną, która jest zasadniczo zgodna z tematem, ale nie w pełni go wyczerpująca, poza niewielkimi uchybieniami zgodna z założoną formą, prawidłowo wykorzystane poznane struktury gramatyczno-leksykalne; mogą występować nieliczne błędy nie zakłócające zrozumienie
  • ponadto w trakcie lekcji uczeń w większości sytuacji posługuje się językiem obcym, wykonuje polecenia nauczyciela, często zgłasza się do odpowiedzi

Ocena bardzo dobra:

Uczeń opanował wiadomości i umiejętności przewidziane podstawą programową w takim zakresie, że potrafi:

  • w pełni zrozumieć czytany przez siebie tekst z uwzględnieniem prawie wszystkich szczegółów
  • w pełni zrozumieć usłyszaną wypowiedź z uwzględnieniem prawie wszystkich szczegółów
  • stosować swobodną i płynną wypowiedź, bogactwo leksykalne, różnorodność struktur gramatycznych; mogą pojawiać się drobne błędy, nie zakłócające komunikacji; wypowiedź w pełni zgodna z tematem, wyczerpująca
  • stworzyć wypowiedź pisemną, która jest w pełni zgodna z tematem i założoną formą; ma bogate słownictwo i duże urozmaicenie struktur gramatycznych, jest bogata językowo
  • ponadto w trakcie lekcji uczeń zawsze posługuje się językiem obcym, wykonuje wszystkie polecenia nauczyciela, bardzo często zgłasza się do odpowiedzi

Ocena celująca:

Uczeń opanował wiadomości i umiejętności przewidziane podstawą programową w takim zakresie, że potrafi:

  • w pełni zrozumieć czytany przez siebie tekst z uwzględnieniem wszystkich szczegółów
  • w pełni zrozumieć usłyszaną wypowiedź z uwzględnieniem wszystkich szczegółów
  • stosować swobodną i płynną wypowiedź, bogactwo leksykalne, różnorodność struktur gramatycznych; zaproponować nietypowe rozwiązania, mogą pojawiać się drobne błędy, nie zakłócające komunikacji; wypowiedź w pełnie zgodna z tematem, wyczerpująca
  • stworzyć wypowiedź pisemną, która jest w pełni zgodna z tematem i założoną formą; ma wyjątkowo bogactwo leksyki i składni, jest niemal całkowicie poprawna językowo
  • ponadto w trakcie lekcji uczeń zawsze posługuje się językiem obcym, wykonuje wszystkie polecenia nauczyciela, bardzo często zgłasza się do odpowiedzi

KARTKÓWKI:                                                          SPRAWDZIANY:                   

48-59% - dopuszczający                                          44-55% - dopuszczający

60-75% - dostateczny                                               56-71% - dostateczny

76-90% - dobry                                                          72-87% - dobry

91-99% - bardzo dobry                                             88-97% - bardzo dobry

100% - celujący                                                         98-100% - celujący

Język włoski - informacje

Drodzy użytkownicy Internetu!

(szukający w nim wiedzy, szczególnie przed lub, co gorsza, w trakcie ! sprawdzianu)

Pamiętajcie, że nie można bezgranicznie mu ufać!

Nie wszystkie słowniki, ściągi itp. są dobre. Szukacje takich, które podają więcej niż jedno znaczenie słowa oraz kontekst użycia, gotowe zdania. Warto również korzystać ze słowników dwujęzycznych (np.: włosko-angielskich). 

 

Polecam również stronę:

http://www.wloski.slowka.pl/

znajdziecie tu filmiki, piosenki, ćwiczenia gramatyczne, itp.

Można również skorzystać z darmowych lekcji na mail (nauka słówek na różnych poziomach zaawansowania).

Powodzenia!

In bocca al lupo!