HEALTHY LIFESTYLE - HOW TO LIVE LONGER?

HEALTHY LIFESTYLE - HOW TO LIVE LONGER? by Karolina Stasicadocs.google.com/document/d/1-CzWj7GfyV3UZXegBiWV06zDBL2uwv-YAH4I-DC-MQ8/edit?usp=sharing

Zakres wymagań na poszczególne oceny- klasa II gimnazjum

KRYTERIA OCENIANIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

KLASA II GIMNAZJUM

FORMY SPRAWDZANIA WIEDZY:

pisemne:

  • niezapowiedziane kartkówki z 3 ostatnich lekcji

  • zapowiedziane kartkówki z większej partii materiału

  • całogodzinne sprawdziany

  • Prace pisemne będą oceniane według następującej skali procentowej:

Zadania klasowe:

100% - 98% - celujący (6)

97% - 88% - bardzo dobry (5)

87% - 72% - dobry (4)

71% – 56% - dostateczny (3)

55% - 44 % - dopuszczający (2)

0d 43% - niedostateczny (1)

Kartkówki:

100% - celujący (6)

99% -92% - bardzo dobry (5)

91% - 76% - dobry (4)

75% - 60% - dostateczny (3)

59% - 48% - dopuszczający (2)

Od 47% - niedostateczny (1)

Nauczyciel zapowiada sprawdzian minimum tydzień wcześniej.

ustne:

  • odpowiedź ustna z zakresu 3 ostatnich lekcji

  • odpowiedź ustna, obejmująca większą partię materiału

Oceniając odpowiedź ustną nauczyciel bierze pod uwagę:

płynność i skuteczność komunikacji,

poprawność fonetyczną (wymowę)

dobór materiału leksykalnego i gramatycznego,

poprawność językową

OCENA NIEDOSTATECZNA – brak odpowiedzi lub bardzo ograniczona znajomość słownictwa i struktur gramatycznych uniemożliwiająca wykonanie zadania, uboga treść, brak komunikacji językowej, chaotyczna konstrukcja wypowiedzi

OCENA DOPUSZCZAJĄCA – ograniczona znajomość słownictwa, nieporadne użycie struktur składniowych, niepełne odpowiedzi na pytania, liczne błędy językowe, które uniemożliwiają lub znacznie zakłócają komunikację, brak płynności wypowiedzi, niepoprawna wymowa i intonacja.

OCENA DOSTATECZNA –  podstawowe słownictwo, ograniczony zakres struktur gramatycznych, liczne powtórzenia, niepełne odpowiedzi na niektóre pytania, odpowiedzi częściowo odbiegające od treści zadanego pytania, błędy językowe częściowo zakłócające komunikację, wypowiedź niezbyt płynna, częściowo niepoprawna wymowa i intonacja.

OCENA  DOBRA –  zadowalający poziom znajomości słownictwa i struktur gramatycznych, błędy językowe nie zakłócają komunikacji, odpowiedzi pełne nieznacznie odbiegające od zadanego pytania, wypowiedź płynna, uczeń wykorzystuje nowe, poznane na lekcjach słownictwo i struktury gramatyczne.

OCENA BARDZO DOBRA – bogate słownictwo i frazeologia zgodne z tematem wypowiedzi, urozmaicone słownictwo  i struktury gramatyczne, umiejętność interpretowania i opiniowania, sporadyczne błędy językowe nie zakłócają komunikacji, poprawna wymowa i intonacja.

OCENA CELUJĄCA - bardzo bogate słownictwo i frazeologia zgodne z tematem wypowiedzi, urozmaicone słownictwo  i struktury gramatyczne, umiejętność interpretowania i opiniowania, brak błędów językowych, poprawna wymowa i intonacja.

Uczeń może też otrzymać oceny za inne prace pisemne (np. list, notatka, pocztówka, rozprawka), sprawdzian rozumienia tekstu słuchanego i czytanego oraz za inne formy pracy na lekcji i w domu (aktywność, prezentacja, projekt, itp.)

MOŻLIWOŚCI POPRAWY:

Uczeń ma prawo poprawić sprawdzian tylko raz, poprawia sprawdzian w ciągu 2 tygodni od momentu oddania go przez nauczyciela

  1. ma obowiązek poprawienia oceny niedostatecznej (jeśli nauczyciel się zgodzi, może również poprawić ocenę dopuszczającą lub dostateczną).

  2. poprawia wyłącznie oceny uzyskane z zapowiedzianych form sprawdzania wiedzy – tj. całogodzinne sprawdziany, zapowiedziane kartkówki z większych partii materiału, dłuższe wypowiedzi ustne

  3. niezapowiedziane kartkówki oraz odpowiedzi ustne z zakresu 3 ostatnich lekcji nie podlegają poprawie.

UWAGI:

  • Uczniowie nieobecni na kartkówce lub sprawdzianie mają obowiązek napisania go na najbliższej lekcji (w przypadku nieobecności jednodniowej) lub w ciągu tygodnia od powrotu do szkoły po dłuższej absencji.

  • Uczeń, który w trakcie pisania sprawdzianu, kartkówki, testu sprawdzającego rozumienie tekstu słuchanego lub czytanego korzysta z niedozwolonych form pomocy lub odpisuje od kolegów otrzymuje ocenę niedostateczną bez możliwości poprawy.

  • Oceny za poszczególne formy wypowiedzi mają różną wartość, ocena semestralna lub ocena na koniec roku nie są średnimi matematycznymi ze wszystkich ocen.

  • Uczeń może otrzymać ocenę celującą za znajomość języka przewyższającą poziomem materiał realizowany na lekcjach, udział i osiąganie wysokich wyników w konkursach językowych organizowanych w szkole i poza szkołą 

II Nieprzygotowanie (np) :

  • np. obejmuje wyłącznie brak zeszytu, książek, zadania domowego, nieprzygotowanie z 3 ostatnich lekcji (np nie obejmuje zapowiedzianych form sprawdzania wiedzy – tj. kartkówek / odpowiedzi ustnych z większych partii materiału oraz wypracowań)

  • uczeń może zgłosić np 2 razy w ciągu semestru (każde kolejne jest równoznaczne z otrzymaniem oceny niedostatecznej) i robi to w trakcie sprawdzania obecności przez nauczyciela.

Zakres wymagań na poszczególne oceny - klasa I gimnazjum

KRYTERIA OCENIANIA Z JĘZYKA OBCEGO

KLASA I GIMNAZJUM

 FORMY SPRAWDZANIA WIEDZY:

  1. pisemne:

a)      niezapowiedziane kartkówki z 3 ostatnich lekcji

b)     zapowiedziane kartkówki z większej partii materiału

c)      całogodzinne sprawdziany

Prace pisemne będą oceniane według następującej skali procentowej:

Zadania klasowe:


100% 98% - celujący (6)

97% - 88% - bardzo dobry (5)

87% - 72% -  dobry (4)

71% – 56% - dostateczny (3)

55% - 44 % -  dopuszczający (2)

0d 43% - niedostateczny (1)

Kartkówki:

100% - celujący (6)

99% -92% - bardzo dobry (5)

91% - 76% - dobry (4)

75% - 60% - dostateczny (3)

59% - 48% - dopuszczający (2)

Od 47% - niedostateczny (1)

Nauczyciel zapowiada sprawdzian minimum tydzień wcześniej.

  1. ustne:

a)     odpowiedź ustna z zakresu 3 ostatnich lekcji

b)     odpowiedź ustna, obejmująca większą partię materiału

Uczeń może też otrzymać oceny za inne prace pisemne (np. list, notatka, pocztówka), sprawdzian rozumienia tekstu słuchanego i czytanego oraz za inne formy pracy na lekcji i w domu (aktywność, prezentacja, projekt, itp.)

MOŻLIWOŚCI POPRAWY:

Uczeń:

  1. ma prawo poprawić sprawdzian tylko raz
  2. poprawia sprawdzian w ciągu 2 tygodni od momentu oddania go przez nauczyciela
  3. ma możliwość poprawienia oceny niedostatecznej (jeśli nauczyciel się zgodzi, może również poprawić ocenę dopuszczającą lub dostateczną).
  4. poprawia wyłącznie oceny uzyskane z zapowiedzianych form sprawdzania wiedz – tj. całogodzinne sprawdziany, zapowiedziane kartkówki z większych partii materiału, dłuższe wypowiedzi ustne
  5. niezapowiedziane kartkówki oraz odpowiedzi ustne z zakresu 3 ostatnich lekcji nie podlegają poprawie.

UWAGI:

·         Uczniowie nieobecni na kartkówce lub sprawdzianie mają obowiązek napisania go na najbliższej lekcji (w przypadku nieobecności jednodniowej) lub w ciągu tygodnia od powrotu do szkoły po dłuższej absencji.

·         Uczeń, która w trakcie pisania sprawdzianu, kartkówki, testu sprawdzającego rozumienie tekstu słuchanego lub czytanego korzysta z niedozwolonych form pomocy lub odpisuje od kolegów otrzymuje ocenę niedostateczną bez możliwości poprawy.

·         Oceny za poszczególne formy wypowiedzi mają różną wartość, ocena semestralna lub ocena na koniec roku nie są średnimi matematycznymi ze wszystkich ocen.

·         Uczeń może otrzymać ocenę celującą za znajomość języka przewyższającą poziomem materiał realizowany na lekcjach, udział i osiąganie wysokich wyników w konkursach językowych organizowanych w szkole i poza szkołą (np. Olimpiada Języka Angielskiego)

II Nieprzygotowanie (np) :

·        np obejmuje wyłącznie brak zeszytu, książek, zadania domowego, nieprzygotowanie z 3 ostatnich lekcji (np nie obejmuje zapowiedzianych form sprawdzania wiedzy – tj. kartkówek / odpowiedzi ustnych z większych partii materiału oraz wypracowań)

·        uczeń może zgłosić np 2 razy w ciągu semestru (każde kolejne jest równoznaczne z otrzymaniem oceny niedostatecznej) i robi to w trakcie sprawdzania obecności przez nauczyciela.

Zakres wymagań na poszczególne oceny z języka angielskiego - III gimnazjum

KRYTERIA OCENIANIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

KLASA III GIMNAZJUM

 FORMY SPRAWDZANIA WIEDZY:

pisemne:

  •     niezapowiedziane kartkówki z 3 ostatnich lekcji
  •        zapowiedziane kartkówki z większej partii materiału
  •     całogodzinne sprawdziany
  • Prace pisemne będą oceniane według następującej skali procentowej:

Zadania klasowe:

100% - 98% - celujący (6)

97% - 88% - bardzo dobry (5)

87% - 72% -  dobry (4)

71% – 56% - dostateczny (3)

55% - 44 % -  dopuszczający (2)

0d 43% - niedostateczny (1)

Kartkówki:

100% - celujący (6)

99% -92% - bardzo dobry (5)

91% - 76% - dobry (4)

75% - 60% - dostateczny (3)

59% - 48% - dopuszczający (2)

Od 47% - niedostateczny (1)

Nauczyciel zapowiada sprawdzian minimum tydzień wcześniej.

ustne:

  •        odpowiedź ustna z zakresu 3 ostatnich lekcji
  •       odpowiedź ustna, obejmująca większą partię materiału

Oceniając odpowiedź ustną nauczyciel bierze pod uwagę:

płynność i skuteczność komunikacji,

   poprawność fonetyczną (wymowę)

                     dobór materiału leksykalnego i gramatycznego,

 poprawność językową

OCENA NIEDOSTATECZNA – brak odpowiedzi lub bardzo ograniczona znajomość słownictwa i struktur gramatycznych uniemożliwiająca wykonanie zadania, uboga treść, brak komunikacji językowej, chaotyczna konstrukcja wypowiedzi

OCENA DOPUSZCZAJĄCA – ograniczona znajomość słownictwa, nieporadne użycie struktur składniowych, niepełne odpowiedzi na pytania, liczne błędy językowe, które uniemożliwiają lub znacznie zakłócają komunikację, brak płynności wypowiedzi, niepoprawna wymowa i intonacja.

OCENA DOSTATECZNA –  podstawowe słownictwo, ograniczony zakres struktur gramatycznych, liczne powtórzenia, niepełne odpowiedzi na niektóre pytania, odpowiedzi częściowo odbiegające od treści zadanego pytania, błędy językowe częściowo zakłócające komunikację, wypowiedź niezbyt płynna, częściowo niepoprawna wymowa i intonacja.

OCENA  DOBRA –  zadowalający poziom znajomości słownictwa i struktur gramatycznych, błędy językowe nie zakłócają komunikacji, odpowiedzi pełne nieznacznie odbiegające od zadanego pytania, wypowiedź płynna, uczeń wykorzystuje nowe, poznane na lekcjach słownictwo i struktury gramatyczne.

OCENA BARDZO DOBRA – bogate słownictwo i frazeologia zgodne z tematem wypowiedzi, urozmaicone słownictwo  i struktury gramatyczne, umiejętność interpretowania i opiniowania, sporadyczne błędy językowe nie zakłócają komunikacji, poprawna wymowa i intonacja.

OCENA CELUJĄCA - bardzo bogate słownictwo i frazeologia zgodne z tematem wypowiedzi, urozmaicone słownictwo  i struktury gramatyczne, umiejętność interpretowania i opiniowania, brak błędów językowych, poprawna wymowa i intonacja.

Uczeń może też otrzymać oceny za inne prace pisemne (np. list, notatka, pocztówka, rozprawka), sprawdzian rozumienia tekstu słuchanego i czytanego oraz za inne formy pracy na lekcji i w domu (aktywność, prezentacja, projekt, itp.)

 

MOŻLIWOŚCI POPRAWY:

 

Uczeń ma prawo poprawić sprawdzian tylko raz, poprawia sprawdzian w ciągu 2 tygodni od momentu oddania go przez nauczyciela

  1. ma obowiązek poprawienia oceny niedostatecznej (jeśli nauczyciel się zgodzi, może również poprawić ocenę dopuszczającą lub dostateczną).
  2. poprawia wyłącznie oceny uzyskane z zapowiedzianych form sprawdzania wiedzy – tj. całogodzinne sprawdziany, zapowiedziane kartkówki z większych partii materiału, dłuższe wypowiedzi ustne
  3. niezapowiedziane kartkówki oraz odpowiedzi ustne z zakresu 3 ostatnich lekcji nie podlegają poprawie.

UWAGI:

  •            Uczniowie nieobecni na kartkówce lub sprawdzianie mają obowiązek napisania go na najbliższej lekcji (w przypadku nieobecności jednodniowej) lub w ciągu tygodnia od powrotu do szkoły po dłuższej absencji.
  •      Uczeń, który w trakcie pisania sprawdzianu, kartkówki, testu sprawdzającego rozumienie tekstu słuchanego lub czytanego korzysta z niedozwolonych form pomocy lub odpisuje od kolegów otrzymuje ocenę niedostateczną bez możliwości poprawy.
  •          Oceny za poszczególne formy wypowiedzi mają różną wartość, ocena semestralna lub ocena na koniec roku nie są średnimi matematycznymi ze wszystkich ocen.
  •   Uczeń może otrzymać ocenę celującą za znajomość języka przewyższającą poziomem materiał realizowany na lekcjach, udział i osiąganie wysokich wyników w konkursach językowych organizowanych w szkole i poza szkołą 

 

II Nieprzygotowanie (np) :

  •       np. obejmuje wyłącznie brak zeszytu, książek, zadania domowego, nieprzygotowanie z 3 ostatnich lekcji (np nie obejmuje zapowiedzianych form sprawdzania wiedzy – tj. kartkówek / odpowiedzi ustnych z większych partii materiału oraz wypracowań)
  •        uczeń może zgłosić np 2 razy w ciągu semestru (każde kolejne jest równoznaczne z otrzymaniem oceny niedostatecznej) i robi to w trakcie sprawdzania obecności przez nauczyciela.

Zakres wymagań na poszczególne oceny - klasa druga poziom rozszerzony

KRYTERIA OCENIANA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO - KLASA DRUGA POZIOM ROZSZERZONY

Uczeń może otrzymać oceny z odpowiedzi ustnej, sprawdzianu pisemnego, z innych prac pisemnych (np. list, notatka, pocztówka), sprawdzianu rozumienia tekstu słuchanego i czytanego oraz za inne formy pracy na lekcji i w domu (aktywność, prezentacja, projekt, itp.)

ODPOWIEDŹ USTNA:

Uczeń może być pytany z trzech ostatnich jednostek tematycznych – materiał może obejmować więcej niż trzy ostatnie lekcje. Oceniając odpowiedź ustną nauczyciel bierze pod uwagę:

  • płynność i skuteczność komunikacji,
  • poprawność fonetyczną (wymowę )
  • dobór materiału leksykalnego i gramatycznego,
  • poprawność językową

OCENA NIEDOSTATECZNA – brak odpowiedzi lub bardzo ograniczona znajomość słownictwa i struktur gramatycznych uniemożliwiająca wykonanie zadania, uboga treść, brak komunikacji językowej, chaotyczna konstrukcja wypowiedzi

OCENA DOPUSZCZAJĄCA – ograniczona znajomość słownictwa, nieporadne użycie struktur składniowych, niepełne odpowiedzi na pytania, liczne błędy językowe, które uniemożliwiają lub znacznie zakłócają komunikację, brak płynności wypowiedzi, niepoprawna wymowa i intonacja.

OCENA DOSTATECZNA –  podstawowe słownictwo, ograniczony zakres struktur gramatycznych, liczne powtórzenia, niepełne odpowiedzi na niektóre pytania, odpowiedzi częściowo odbiegające od treści zadanego pytania, błędy językowe częściowo zakłócające komunikację, wypowiedź niezbyt płynna, częściowo niepoprawna wymowa i intonacja.

OCENA  DOBRA –  zadowalający poziom znajomości słownictwa i struktur gramatycznych, błędy językowe nie zakłócają komunikacji, odpowiedzi pełne nieznacznie odbiegające od zadanego pytania, wypowiedź płynna, uczeń wykorzystuje nowe, poznane na lekcjach słownictwo i struktury gramatyczne.

OCENA BARDZO DOBRA – bogate słownictwo i frazeologia zgodne z tematem wypowiedzi, urozmaicone słownictwo  i struktury gramatyczne, umiejętność interpretowania i opiniowania, sporadyczne błędy językowe nie zakłócają komunikacji, poprawna wymowa i intonacja.

OCENA CELUJĄCA - bardzo bogate słownictwo i frazeologia zgodne z tematem wypowiedzi, urozmaicone słownictwo  i struktury gramatyczne, umiejętność interpretowania i opiniowania, brak błędów językowych, poprawna wymowa i intonacja.

ODPOWIEDŹ PISEMNA:

  • kartkówki obejmujące materiał z trzech ostatnich lekcji (mogą być niezapowiedziane). Oceniane są zgodnie z Wewnątrzszkolnym Systemem Oceniania.
  • celujący - 100%

bardzo dobry – 99% – 92%

dobry – 91% - 76%

dostateczny – 75% - 60%

dopuszczający – 59% - 48%

niedostateczny – od 47%

  • sprawdziany obejmujące większe partie materiału, zapowiedziane wcześniej. Oceniane są zgodnie z Wewnątrzszkolnym Systemem Oceniania.
  • celujący- 100%- 98%

bardzo dobry – 97%- 88%

dobry – 87% - 72%

dostateczny – 71%-56%

dopuszczający –  55% -44%

niedostateczny –  od 43%

  • inne prace pisemne (list formalny i nieformalny, notatka, mail, wiadomość, pocztówka, rozprawka, opowiadanie) oceniane są zgodnie z wymaganiami maturalnymi.

Zagadnienia gramatyczne i leksykalne, których znajomość sprawdzana jest przez odpowiedź ustną i pisemną, zawarte są w rozkładzie materiału i zależą od realizowanego podręcznika.

SPRAWDZIANY Z ROZUMIENIA TEKSTU SŁUCHANEGO I CZYTANEGO przeprowadzane są na poziomie podstawowym i rozszerzonym (co najmniej raz w semestrze), nie muszą być wcześniej zapowiadane i oceniane są zgodnie z Wewnątrzszkolnym Systemem Oceniania.

UWAGI:

Uczeń, która w trakcie pisania sprawdzianu, kartkówki, testu sprawdzającego rozumienie tekstu słuchanego lub czytanego korzysta z niedozwolonych form pomocy lub odpisuje od kolegów otrzymuje ocenę niedostateczną bez możliwości poprawy.

  • Każdą ocenę niedostateczną można poprawić w terminie 2 tygodni od momentu jej otrzymania. Poprawa innych ocen jest możliwa tylko po wcześniejszym wyrażeniu zgody przez nauczyciela.
  • Uczniowie nieobecni na kartkówce lub sprawdzianie mają obowiązek napisania go na najbliższej lekcji (w przypadku nieobecności jednodniowej) lub w ciągu tygodnia od powrotu do szkoły po dłuższej absencji.
  • Uczniowie mają prawo dwa razy w semestrze zgłosić nieprzygotowanie do zajęć bez podania powodu. Nieprzygotowanie do zajęć należy zgłosić nauczycielowi przed rozpoczęciem lekcji.
  • Oceny za poszczególne formy wypowiedzi mają różną wartość, ocena semestralna lub ocena na koniec roku nie są średnimi matematycznymi ze wszystkich ocen.
  • Ocenę celującą może otrzymać uczeń, który w maksymalnym zakresie realizuje podstawę programową i w ocenach cząstkowych posiada oceny bardzo dobre i celujące.