Kryteria oceniania klasa 1 poziom podstawowy

 

KRYTERIA OCENIANIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO  - KLASA PIERWSZA/ POZIOM PODSTAWOWY

 

  I. Odpowiedź ustna– uczeń może być pytany z trzech ostatnich jednostek tematycznych – materiał może obejmować

      więcej niż trzy ostatnie lekcje. Oceniając odpowiedź ustną nauczyciel bierze pod uwagę:

      - płynność i skuteczność komunikacji,

      - poprawność fonetyczną ( wymowę )

      - dobór materiału leksykalnego i gramatycznego,

      - poprawność językową

 

Ocena dopuszczająca – ubogie słownictwo, nieporadne użycie struktur składniowych, liczne błędy językowe, które

                                        uniemożliwiają lub znacznie zakłócają komunikację, brak płynności wypowiedzi, niepoprawna

                                        wymowa i intonacja.

Ocena dostateczna    - podstawowe słownictwo, ograniczony zakres struktur gramatycznych, liczne powtórzenia,

                                      błędy językowe częściowo zakłócające komunikację, wypowiedź niezbyt płynna, częściowo

                                      niepoprawna wymowa i intonacja.

Ocena  dobra            -  zadawalający poziom znajomości słownictwa i struktur gramatycznych, błędy językowe

                                      nie zakłócają komunikacji, wypowiedź płynna, uczeń wykorzystuje nowe, poznane na lekcjach

                                      słownictwo i struktury gramatyczne.

Ocena bardzo dobra – bogate słownictwo i frazeologia zgodne z tematem wypowiedzi, urozmaicone słownictwo

                                       i struktury gramatyczne, sporadyczne błędy językowe nie zakłócają komunikacji, poprawna

                                       wymowa i intonacja.

Ocena celująca - 

bogate słownictwo i frazeologia zgodne z tematem wypowiedzi, urozmaicone słownictwo

                                       i struktury gramatyczne, brak błędów językowych, poprawna

                                       wymowa i intonacja.

 

 

II. Odpowiedź pisemna-  kartkówki ( niezapowiedziane, obejmujące materiał trzech ostatnich lekcji)

                                              sprawdziany ( zapowiedziane z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem, obejmujące

                                                                      większe partie materiału)

                                              inne prace pisemne, np. list prywatny, pocztówka, opowiadanie

Prace pisemne punktowane i oceniane są zgodnie z Wewnątrzszkolnym Systemem Oceniania dostępnym na stronie internetowej szkoły. Do oceniania większych form pisemnych stosowane są kryteria oceniania zadań maturalnych.

 

 

 

  • Materiał gramatyczny i leksykalny wymagany w trakcie odpowiedzi ustnej i pisemnej  związany jest

       z podręcznikiem  i dodatkowymi ćwiczeniami wprowadzanymi w trakcie lekcji.

 

 

III. Uczeń otrzymuje także ocenę za sprawdziany rozumienia tekstu słuchanego i pisanego.   Przy ocenianiu tych prac stosowany jest WSO.

 

IV. Uczeń może także otrzymać ocenę za inne formy pracy na lekcji lub w domu ( aktywność, prezentacja, projekt, itp.)

 

 

Uczeń/uczennica, która w trakcie pisania sprawdzianu, kartkówki, testu sprawdzającego rozumienie tekstu słuchanego lub czytanego korzysta z niedozwolonych form pomocy lub odpisuje od kolegów otrzymuje ocenę niedostateczną bez możliwości poprawy.

 

Każdą ocenę niedostateczną można poprawić w terminie 2 tygodni od momentu jej otrzymania. Poprawa innych ocen jest możliwa tylko po wcześniejszym wyrażeniu zgody przez nauczyciela.

 

Uczniowie nieobecni na kartkówce lub sprawdzianie mają obowiązek napisania go na najbliższej lekcji

( w przypadku nieobecności jednodniowej) lub w ciągu tygodnia od powrotu do szkoły po dłuższej absencji.

 

Uczniowie mają prawo dwa razy w semestrze zgłosić nieprzygotowanie do zajęć bez podania powodu.

Nieprzygotowanie do zajęć należy zgłosić nauczycielowi przed rozpoczęciem lekcji.

 

Oceny za poszczególne formy wypowiedzi mają różną wartość, ocena semestralna lub ocena na koniec roku nie są średnimi matematycznymi ze wszystkich ocen.

Ocenę celującą może otrzymać uczeń, który w maksymalnym zakresie realizuje podstawę programową i w ocenach cząstkowych posiada oceny bardzo dobre i celujące.