Kryteria oceniania Klasa II - poziom podstawowy

 

Kryteria oceniania

FORMY SPRAWDZANIA WIEDZY:

  1. pisemne:

a)      niezapowiedziane kartkówki z 3 ostatnich lekcji

b)     zapowiedziane kartkówki z większej partii materiału

c)      całogodzinne sprawdziany

Prace pisemne będą oceniane według następującej skali procentowej:

Zadania klasowe:

100%- 98% - celujący

97% - 88% - bardzo dobry (5)

87% - 72% -  dobry (4)

71% – 56% - dostateczny (3)

55% - 44 % -  dopuszczający (2)

0d 43% - niedostateczny (1)

Kartkówki:

100% - celujący

99% -92% - bardzo dobry (5)

91% - 76% - dobry (4)

75% - 60% - dostateczny (3)

59% - 48% - dopuszczający (2)

Od 47% - niedostateczny (1)

Nauczyciel zapowiada sprawdzian minimum tydzień wcześniej.

  1. ustne:

a)     odpowiedź ustna z zakresu 3 ostatnich lekcji

b)     odpowiedź ustna, obejmująca większą partię materiału

Uczeń może też otrzymać oceny za inne prace pisemne (np. list, notatka, pocztówka), sprawdzian rozumienia tekstu słuchanego i czytanego oraz za inne formy pracy na lekcji i w domu (aktywność, prezentacja, projekt, itp.)

MOŻLIWOŚCI POPRAWY:

Uczeń:

  1. ma prawo poprawić sprawdzian tylko raz

  2. poprawia sprawdzian w ciągu 2 tygodni od momentu oddania go przez nauczyciela

  3. ma możliwość poprawienia oceny niedostatecznej (jeśli nauczyciel się zgodzi, może również poprawić ocenę dopuszczającą lub dostateczną).

  4. poprawia wyłącznie oceny uzyskane z zapowiedzianych form sprawdzania wiedz – tj. całogodzinne sprawdziany, zapowiedziane kartkówki z większych partii materiału, dłuższe wypowiedzi ustne

  5. niezapowiedziane kartkówki oraz odpowiedzi ustne z zakresu 3 ostatnich lekcji nie podlegają poprawie.

UWAGI:

·         Uczniowie nieobecni na kartkówce lub sprawdzianie mają obowiązek napisania go na najbliższej lekcji (w przypadku nieobecności jednodniowej) lub w ciągu tygodnia od powrotu do szkoły po dłuższej absencji.

·         Uczeń, która w trakcie pisania sprawdzianu, kartkówki, testu sprawdzającego rozumienie tekstu słuchanego lub czytanego korzysta z niedozwolonych form pomocy lub odpisuje od kolegów otrzymuje ocenę niedostateczną bez możliwości poprawy.

·         Oceny za poszczególne formy wypowiedzi mają różną wartość, ocena semestralna lub ocena na koniec roku nie są średnimi matematycznymi ze wszystkich ocen.

·         Uczeń może otrzymać ocenę celującą za znajomość języka przewyższającą poziomem materiał realizowany na lekcjach, udział i osiąganie wysokich wyników w konkursach językowych organizowanych w szkole i poza szkołą (np. Olimpiada Języka Angielskiego)

II Nieprzygotowanie (np) :

·        np obejmuje wyłącznie brak zeszytu, książek, zadania domowego, nieprzygotowanie z 3 ostatnich lekcji (np nie obejmuje zapowiedzianych form sprawdzania wiedzy – tj. kartkówek / odpowiedzi ustnych z większych partii materiału oraz wypracowań)

·        uczeń może zgłosić np 2 razy w ciągu semestru (każde kolejne jest równoznaczne z otrzymaniem oceny niedostatecznej) i robi to w trakcie sprawdzania obecności przez nauczyciela.