Kryteria oceniania ucznia klasy 3c, 3b, 3g
- Szczegóły
- Opublikowano: poniedziałek, 01, październik 2012 16:40
- Odsłony: 1944
Propozycja przedmiotowego systemu oceniania
wraz z określeniem wymagań edukacyjnych
(zakres podstawowy)
Wyróżnione zostały następujące wymagania programowe: konieczne (K), podstawowe (P), rozszerzające (R), dopełniające (D) i wykraczające poza program nauczania (W). Wymienione poziomy wymagań odpowiadają w przybliżeniu ocenom szkolnym.
- Wymagania konieczne (K) dotyczą zagadnień elementarnych, stanowiących swego rodzaju podstawę, zatem powinny być opanowane przez każdego ucznia.
- Wymagania podstawowe (P) zawierają wymagania z poziomu (K), wzbogacone o typowe problemy o niewielkim stopniu trudności.
- Wymagania rozszerzające (R), zawierające wymagania z poziomów (K) i (P), dotyczą zagadnień bardziej złożonych i nieco trudniejszych.
- Wymagania dopełniające (D), zawierające wymagania z poziomów (K), (P) i (R), dotyczą zagadnień problemowych, trudniejszych, wymagających umiejętności przetwarzania przyswojonych informacji.
- Wymagania wykraczające (W) dotyczą zagadnień trudnych, oryginalnych, wykraczających poza obowiązkowy program nauczania.
Poniżej przedstawiony został podział wymagań na poszczególne oceny szkolne:
ocena dopuszczająca – wymagania na poziomie (K),
ocena dostateczna – wymagania na poziomie (K) i (P),
ocena dobra – wymagania na poziomie (K), (P) i (R),
ocena bardzo dobra – wymagania na poziomie (K), (P), (R) i (D),
ocena celująca – wymagania na poziomie (K), (P), (R), (D) i (W).
1. RACHUNEK PRAWDOPODOBIEŃSTWA
Poziom (K) lub(P)
Uczeń otrzymuje ocenę dopuszczającą lub dostateczną, jeśli:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
− w prostych, typowych sytuacjach |
|
|
|
Poziom (R) lub (D)
Uczeń otrzymuje ocenę dobrą lub bardzo dobrą, jeśli opanował wiedzę i umiejętności z poziomów (K) i (P) oraz dodatkowo:
|
|
|
|
|
Poziom(W)
Uczeń otrzymuje ocenę celującą, jeśli opanował wiedzę i umiejętności z poziomów (K) – (D) oraz:
· rozwiązuje zadania o znacznym stopniu trudności dotyczące prawdopodobieństwa |
· przeprowadza dowody twierdzeń dotyczących prawdopodobieństwa zdarzeń |
2. STATYSTYKA
Poziom (K) lub(P)
Uczeń otrzymuje ocenę dopuszczającą lub dostateczną, jeśli:
|
|
|
|
Poziom (R) lub (D)
Uczeń otrzymuje ocenę dobrą lub bardzo dobrą, jeśli opanował wiedzę i umiejętności z poziomów (K) i (P) oraz dodatkowo:
|
|
|
|
Poziom(W)
Uczeń otrzymuje ocenę celującą, jeśli opanował wiedzę i umiejętności z poziomów (K) – (D) oraz:
|
3. STEREOMETRIA
Poziom (K) lub(P)
Uczeń otrzymuje ocenę dopuszczającą lub dostateczną, jeśli:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Poziom (R) lub (D)
Uczeń otrzymuje ocenę dobrą lub bardzo dobrą, jeśli opanował wiedzę i umiejętności z poziomów (K) i (P) oraz dodatkowo:
|
|
|
|
a płaszczyzną |
|
|
|
Poziom(W)
Uczeń otrzymuje ocenę celującą, jeśli opanował wiedzę i umiejętności z poziomów (K) – (D) oraz:
|
|
4. POWTÓRZENIE WIADOMOŚCI
Wymagania dotyczące powtarzanych wiadomości zostały opisane w poradnikach do klasy pierwszej i drugiej. W zakresie zaś Rachunku prawdopodobieństwa, Statystyki i Stereometrii
opisane są powyżej.
Katarzyna Matuszek
Kryteria oceniania ucznia klasy 2b, 2c, 2g
- Szczegóły
- Opublikowano: poniedziałek, 01, październik 2012 16:32
- Odsłony: 2359
Propozycja przedmiotowego systemu oceniania
wraz z określeniem wymagań edukacyjnych
(zakres podstawowy)
Wyróżnione zostały następujące wymagania programowe: konieczne (K), podstawowe (P), rozszerzające (R), dopełniające (D) i wykraczające poza program nauczania (W). Wymienione poziomy wymagań odpowiadają w przybliżeniu ocenom szkolnym.
- Wymagania konieczne (K) dotyczą zagadnień elementarnych, stanowiących swego rodzaju podstawę, zatem powinny być opanowane przez każdego ucznia.
- Wymagania podstawowe (P) zawierają wymagania z poziomu (K), wzbogacone o typowe problemy o niewielkim stopniu trudności.
- Wymagania rozszerzające (R), zawierające wymagania z poziomów (K) i (P), dotyczą zagadnień bardziej złożonych i nieco trudniejszych.
- Wymagania dopełniające (D), zawierające wymagania z poziomów (K), (P) i (R), dotyczą zagadnień problemowych, trudniejszych, wymagających umiejętności przetwarzania przyswojonych informacji.
- Wymagania wykraczające (W) dotyczą zagadnień trudnych, oryginalnych, wykraczających poza obowiązkowy program nauczania.
Poniżej przedstawiony został podział wymagań na poszczególne oceny szkolne:
ocena dopuszczająca – wymagania na poziomie (K),
ocena dostateczna – wymagania na poziomie (K) i (P),
ocena dobra – wymagania na poziomie (K), (P) i (R),
ocena bardzo dobra – wymagania na poziomie (K), (P), (R) i (D),
ocena celująca – wymagania na poziomie (K), (P), (R), (D) i (W).
1. WIELOMIANY
Poziom (K) lub(P)
Uczeń otrzymuje ocenę dopuszczającą lub dostateczną, jeśli:
|
|
|
|
|
|
bez wykonywania mnożenia wielomianów |
|
na wielomianach oraz do rozkładu wielomianu na czynniki |
|
|
|
Poziom (R) lub (D)
Uczeń otrzymuje ocenę dobrą lub bardzo dobrą, jeśli opanował wiedzę i umiejętności z poziomów (K) i (P) oraz dodatkowo:
|
|
|
|
|
|
|
|
Poziom(W)
Uczeń otrzymuje ocenę celującą, jeśli opanował wiedzę i umiejętności z poziomów (K) – (D) oraz:
· rozwiązuje zadania o znacznym stopniu trudności dotyczące wielomianów |
2. FUNKCJE WYMIERNE
Poziom (K) lub(P)
Uczeń otrzymuje ocenę dopuszczającą lub dostateczną, jeśli:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Poziom (R) lub (D)
Uczeń otrzymuje ocenę dobrą lub bardzo dobrą, jeśli opanował wiedzę i umiejętności z poziomów (K) i (P) oraz dodatkowo:
|
|
|
|
|
|
Poziom(W)
Uczeń otrzymuje ocenę celującą, jeśli opanował wiedzę i umiejętności z poziomów (K) – (D) oraz:
|
3. FUNKCJE WYKŁADNICZE I LOGARYTMY
Poziom (K) lub(P)
Uczeń otrzymuje ocenę dopuszczającą lub dostateczną, jeśli:
|
|
|
|
|
do jej wykresu |
|
|
|
|
Poziom (R) lub (D)
Uczeń otrzymuje ocenę dobrą lub bardzo dobrą, jeśli opanował wiedzę i umiejętności z poziomów (K) i (P) oraz dodatkowo:
|
|
|
|
|
|
Poziom(W)
Uczeń otrzymuje ocenę celującą, jeśli opanował wiedzę i umiejętności z poziomów (K) – (D) oraz:
|
|
4.CIĄGI
Poziom (K) lub(P)
Uczeń otrzymuje ocenę dopuszczającą lub dostateczną, jeśli:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Poziom (R) lub (D)
Uczeń otrzymuje ocenę dobrą lub bardzo dobrą, jeśli opanował wiedzę i umiejętności z poziomów (K) i (P) oraz dodatkowo:
|
|
|
|
|
|
|
|
w kontekście praktycznym |
Poziom(W)
Uczeń otrzymuje ocenę celującą, jeśli opanował wiedzę i umiejętności z poziomów (K) – (D) oraz:
|
5. PLANIMETRIA
Poziom (K) lub(P)
Uczeń otrzymuje ocenę dopuszczającą lub dostateczną, jeśli:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Poziom (R) lub (D)
Uczeń otrzymuje ocenę dobrą lub bardzo dobrą, jeśli opanował wiedzę i umiejętności z poziomów (K) i (P) oraz dodatkowo:
|
|
|
|
|
|
|
|
Poziom(W)
Uczeń otrzymuje ocenę celującą, jeśli opanował wiedzę i umiejętności z poziomów (K) – (D) oraz:
|
|
|
Katarzyna Matuszek