Wymagania edukacyjne- język francuski- klasa 3

 

WYMAGANIA  EDUKACYJNE  Z  JĘZYKA  FRANCUSKIEGO   DLA  KLASY  3  

1.Mówienie

Uczeń potrafi :

-  ogólnie opowiadać o swoich podróżach, a szczegółowo opowiedzieć o jednej z nich

-  szczegółowo zaprezentować wybrane przez siebie miejsce ,kraj, miasto, które go urzekło , biorąc pod uwagę to : co tam robił , kiedy był, jak podróżował, potrafi dokładnie opisać co zwiedził, co zobaczył , opisać swoje wrażenia

- powiedzieć kilka zdań o niektórych regionach Francji , o Paryżu, o jego zabytkach

- w stopniu podstawowym lecz sprawnie posługiwać się czasem  przeszłym, używając wszystkich poznanych określeń czasu

- stosować konstrukcje z użyciem zaimka '' y ''

-  użyć poznanych czasowników

- zastosować zaimki pytające i stopniować przymiotniki

- biegle stosować poznany czas przyszły

- przekształcać zdania w obrębie poznanych czasów

- płynnie stosować grzecznościowe zwroty telefoniczne

- przeprowadzić rozmowę telefoniczną na temat spraw najważniejszych , codziennych

- wypowiadać się z zastosowaniem mowy zależnej

- określić swój stan zdrowia będąc u lekarza

- określić stan pogody w czasie teraźniejszym , przyszłym i przeszłym

- opisać zgubiony przedmiot

- powiedzieć o swoich zainteresowaniach sportowych

- odpowiadać na pytania dotyczące treści tekstu

2.Pisanie

Uczeń potrafi :

- umieścić ogłoszenie o zgubionym przedmiocie

- sporządzić notatkę, krótką formę użytkową na temat przebytej lub planowanej podróży

- wymienić główne zabytki Paryża

- zanotować informacje z rozmowy telefonicznej

- posługiwać się poznanymi czasami, zamieniać je

- krótko zanotować informacje o pogodzie

- przetworzyć mowę niezależną na   mowę zależną

- zapisać poznane słowa z zakresu wizyty u lekarza , sportu i utrzymywania formy

3.Rozumienie tekstu pisanego

Uczeń potrafi :

-  zrozumieć prognozę pogody i zjawiska z nią związane

- zrozumieć co jest napisane na recepcie

- rozpoznaje mowę zależną, poznane czasy

-  przetłumaczyć teksty omawiane na lekcji

- przetłumaczyć proste nowe teksty z zawartością leksykalno-gramatyczną poznaną na lekcjach

4.Rozumienie ze słuchu

Uczeń rozumie :

- zapowiadaną prognozę pogody

-  rozmówcę telefonicznego

-  wypowiedzi w przeszłości , teraźniejszości i przyszłości

- kolegę i nauczyciela w scenkach- dialogach odgrywanych na lekcji

- wypowiedzi z użyciem poznanych zagadnień gramatycznych

 

Kryteria oceniania

 

FORMY SPRAWDZANIA WIEDZY:

 

  1. pisemne:

 

a)      niezapowiedziane kartkówki z 3 ostatnich lekcji

 

b)     zapowiedziane kartkówki z większej partii materiału

 

c)      całogodzinne sprawdziany

 

Prace pisemne będą oceniane według następującej skali procentowej:

 

Zadania klasowe:

 

100%- 98% - celujący

 

97% - 88% - bardzo dobry (5)

 

87% - 72% -  dobry (4)

 

71% – 56% - dostateczny (3)

55% - 44 % -  dopuszczający (2)

0d 43% - niedostateczny (1)

 

Kartkówki:

 

100% - celujący

 

99% -92% - bardzo dobry (5)

 

91% - 76% - dobry (4)

 

75% - 60% - dostateczny (3)

 

59% - 48% - dopuszczający (2)

 

Od 47% - niedostateczny (1)

 

Nauczyciel zapowiada sprawdzian minimum tydzień wcześniej.

 

  1. ustne:

 

a)     odpowiedź ustna z zakresu 3 ostatnich lekcji

 

b)     odpowiedź ustna, obejmująca większą partię materiału

 

Uczeń może też otrzymać oceny za inne prace pisemne (np. list, notatka, pocztówka), sprawdzian rozumienia tekstu słuchanego i czytanego oraz za inne formy pracy na lekcji i w domu (aktywność, prezentacja, projekt, itp.)

 

MOŻLIWOŚCI POPRAWY:

 

Uczeń:

 

  1. ma prawo poprawić sprawdzian tylko raz

  2. poprawia sprawdzian w ciągu 2 tygodni od momentu oddania go przez nauczyciela

  3. ma możliwość poprawienia oceny niedostatecznej (jeśli nauczyciel się zgodzi, może również poprawić ocenę dopuszczającą lub dostateczną).

  4. poprawia wyłącznie oceny uzyskane z zapowiedzianych form sprawdzania wiedz – tj. całogodzinne sprawdziany, zapowiedziane kartkówki z większych partii materiału, dłuższe wypowiedzi ustne

  5. niezapowiedziane kartkówki oraz odpowiedzi ustne z zakresu 3 ostatnich lekcji nie podlegają poprawie.

 

UWAGI:

 

·         Uczniowie nieobecni na kartkówce lub sprawdzianie mają obowiązek napisania go na najbliższej lekcji (w przypadku nieobecności jednodniowej) lub w ciągu tygodnia od powrotu do szkoły po dłuższej absencji.

 

·         Uczeń, która w trakcie pisania sprawdzianu, kartkówki, testu sprawdzającego rozumienie tekstu słuchanego lub czytanego korzysta z niedozwolonych form pomocy lub odpisuje od kolegów otrzymuje ocenę niedostateczną bez możliwości poprawy.

 

·         Oceny za poszczególne formy wypowiedzi mają różną wartość, ocena semestralna lub ocena na koniec roku nie są średnimi matematycznymi ze wszystkich ocen.

 

·         Uczeń może otrzymać ocenę celującą za znajomość języka przewyższającą poziomem materiał realizowany na lekcjach, udział i osiąganie wysokich wyników w konkursach językowych organizowanych w szkole i poza szkołą (np. Olimpiada Języka Angielskiego)

 

II Nieprzygotowanie (np) :

 

·        np obejmuje wyłącznie brak zeszytu, książek, zadania domowego, nieprzygotowanie z 3 ostatnich lekcji (np nie obejmuje zapowiedzianych form sprawdzania wiedzy – tj. kartkówek / odpowiedzi ustnych z większych partii materiału oraz wypracowań)

 

·        uczeń może zgłosić np 2 razy w ciągu semestru (każde kolejne jest równoznaczne z otrzymaniem oceny niedostatecznej) i robi to przed rozpozpoczęciem lekcji.

 

Wymagania edukacyjne, język francuski- klasa2

 

WYMAGANIA  EDUKACYJNE  Z  JĘZYKA  FRANCUSKIEGO   DLA  KLASY  II   

1.Mówienie

Uczeń potrafi :

- ustalić godzinę i miejsce spotkania w rozmowie telefonicznej i bezpośredniej

- odmówić, zaakceptować, zaprosić, krótko argumentując

- porozumieć się na dworcu, kupując bilet, pytając o kursowanie pociągów

- porozumieć się w biurze podróży

- dokonać  zakupu w sklepie odzieżowym i spożywczym

- porozmawiać z kelnerem w restauracji, złożyć zamówienie, zebrać zamówienie

  od  osób z nim będących w restauracji

- stosować rodzajnik cząstkowy

- podać przepis kulinarny

- posługiwać się w stopniu podstawowym poznanym czasem przeszłym

- zamienić czas przeszły na teraźniejszy i odwrotnie

- użyć czasu przeszłego w formie przeczącej i pytającej

- wymienić sklepy i produkty, które można w danym sklepie nabyć

2.Pisanie

Uczeń potrafi :

- zapisać informacje, które uzyskał podczas rozmowy telefonicznej

- posługiwać się czasem przeszłym

-  uzupełnić teksty właściwymi rodzajnikami , przyimkami i zaimkami

- podać prosty przepis kulinarny, używają poznanych konstrukcji gramatycznych

 

3.Rozumienie tekstu pisanego

Uczeń potrafi :

–rozpoznać w tekście poznany czas przeszły

–zrozumieć teksty zawierające słownictwo objęte materiałem nauczania, zarówno  dialogi jak i polecenia, ćwiczenia i teksty dodatkowe

4.Rozumienie ze słuchu

Uczeń rozumie :

- wypowiedzi w czasie przeszłym zarejestrowane na nagraniu, nauczyciela i swoich kolegów

-  pytania zadawane przez obsługę w biurze podróży

- pytania przy okienku kasowym w trakcie kupowania biletu

- pytania sprzedawcy

-  zaproszenia, propozycje

Kryteria oceniania

FORMY SPRAWDZANIA WIEDZY:

  1. pisemne:

a)      niezapowiedziane kartkówki z 3 ostatnich lekcji

b)     zapowiedziane kartkówki z większej partii materiału

c)      całogodzinne sprawdziany

Prace pisemne będą oceniane według następującej skali procentowej:

Zadania klasowe:

100%- 98% - celujący

97% - 88% - bardzo dobry (5)

87% - 72% -  dobry (4)

71% – 56% - dostateczny (3)

55% - 44 % -  dopuszczający (2)

0d 43% - niedostateczny (1)

Kartkówki:

100% - celujący

99% -92% - bardzo dobry (5)

91% - 76% - dobry (4)

75% - 60% - dostateczny (3)

59% - 48% - dopuszczający (2)

Od 47% - niedostateczny (1)

Nauczyciel zapowiada sprawdzian minimum tydzień wcześniej.

  1. ustne:

a)     odpowiedź ustna z zakresu 3 ostatnich lekcji

b)     odpowiedź ustna, obejmująca większą partię materiału

Uczeń może też otrzymać oceny za inne prace pisemne (np. list, notatka, pocztówka), sprawdzian rozumienia tekstu słuchanego i czytanego oraz za inne formy pracy na lekcji i w domu (aktywność, prezentacja, projekt, itp.)

MOŻLIWOŚCI POPRAWY:

Uczeń:

  1. ma prawo poprawić sprawdzian tylko raz

  2. poprawia sprawdzian w ciągu 2 tygodni od momentu oddania go przez nauczyciela

  3. ma możliwość poprawienia oceny niedostatecznej (jeśli nauczyciel się zgodzi, może również poprawić ocenę dopuszczającą lub dostateczną).

  4. poprawia wyłącznie oceny uzyskane z zapowiedzianych form sprawdzania wiedz – tj. całogodzinne sprawdziany, zapowiedziane kartkówki z większych partii materiału, dłuższe wypowiedzi ustne

  5. niezapowiedziane kartkówki oraz odpowiedzi ustne z zakresu 3 ostatnich lekcji nie podlegają poprawie.

UWAGI:

·         Uczniowie nieobecni na kartkówce lub sprawdzianie mają obowiązek napisania go na najbliższej lekcji (w przypadku nieobecności jednodniowej) lub w ciągu tygodnia od powrotu do szkoły po dłuższej absencji.

·         Uczeń, która w trakcie pisania sprawdzianu, kartkówki, testu sprawdzającego rozumienie tekstu słuchanego lub czytanego korzysta z niedozwolonych form pomocy lub odpisuje od kolegów otrzymuje ocenę niedostateczną bez możliwości poprawy.

·         Oceny za poszczególne formy wypowiedzi mają różną wartość, ocena semestralna lub ocena na koniec roku nie są średnimi matematycznymi ze wszystkich ocen.

·         Uczeń może otrzymać ocenę celującą za znajomość języka przewyższającą poziomem materiał realizowany na lekcjach, udział i osiąganie wysokich wyników w konkursach językowych organizowanych w szkole i poza szkołą (np. Olimpiada Języka Angielskiego)

II Nieprzygotowanie (np) :

·        np obejmuje wyłącznie brak zeszytu, książek, zadania domowego, nieprzygotowanie z 3 ostatnich lekcji (np nie obejmuje zapowiedzianych form sprawdzania wiedzy – tj. kartkówek / odpowiedzi ustnych z większych partii materiału oraz wypracowań)

·        uczeń może zgłosić np 2 razy w ciągu semestru (każde kolejne jest równoznaczne z otrzymaniem oceny niedostatecznej) i robi to przed rozpoczęciem lekcji.