Ranking Szkół Ponadgimnazjalnych 2015.

14 stycznia 2015r. został ogłoszony ranking szkół ponadgimnazjalnych Fundacji Edukacyjnej Perspektywy. Ranking opracowano osobno dla liceów ogólnokształcących i techników. Zasady Rankingu ustaliła Kapituła złożona z przedstawicieli uczelni, dyrektorów okręgowych komisji egzaminacyjnych (OKE) i przewodniczących komitetów głównych olimpiad. Pracom Kapituły przewodniczył prof. dr hab. Jan Łaszczyk, rektor Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Zgodnie z postanowieniem Kapituły, licea ogólnokształcące zostały ocenione za pomocą trzech kryteriów. Są to: sukcesy szkoły w olimpiadach, wyniki matury z przedmiotów obowiązkowych, oraz wyniki matury z przedmiotów dodatkowych.

Do sporządzenia rankingu wykorzystano dane ze źródeł zewnętrznych wobec ocenianych szkół. Źródłem danych były protokoły komitetów głównych olimpiad, zestawienia okręgowych komisji egzaminacyjnych (OKE) z wynikami matur z przedmiotów obowiązkowych i przedmiotów dodatkowych, oraz dane Systemu Informacji Oświatowej.

Najwyższą pozycję w naszym województwie zajęło V Liceum Ogólnokształcące z Bielska-Białej ( 21 miejsce w rankingu ogólnopolskim). Spośród pozostałych liceów ogólnokształcących naszego miasta:

  • Liceum Ogólnokształcące KTK - 78 miejsce w rankingu ogólnopolskim,
  • Liceum Ogólnokształcące Tow. Szk. im. M. Reja - 122 miejsce w rankingu ogólnopolskim,
  • III Liceum Ogólnokształcące im. S. Żeromskiego - 129 miejsce w rankingu ogólnopolskim,
  • I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika -181 miejsce w rankingu ogólnopolskim,
  • IV Liceum Ogólnokształcące im. KEN - 447 miejsce w rankingu ogólnopolskim.

Ranking ogólnopolski uwzględnia 500 najwyżej sklasyfikowanych liceów ogólnokształcących w Polsce. Oprócz rankingu ogólnego, opracowano również ranking maturalny( nasze LO- m. 148)
i olimpijski( nasze LO- m. 41).

Szczegóły na stronie internetowej wydawnictwa PERSPEKTYWY.

Gratulujemy wszystkim szkołom: nauczycielom, uczniom i absolwentom, którzy przyczynili się do osiągnięcia takiego wyniku.