Klub Miłośników Kina „Retrospekcje”

Klub Miłośników Kina „Retrospekcje”

Jako strumień danych, filmy zostaną wrzucone do worka razem z innymi rzeczami i zredukowane do bycia "contentem". Ten termin tylko udaje, że podkreśla kreatywność, naprawdę trywializując różnicę między tymi dwiema formami, co jest tak istotne zarówno dla twórców, jak i widzów. Content może być rozpowszechniany na telefony, zegarki, dystrybutory na stacjach benzynowych i wszystkie inne ekrany. W ten sposób kina mają się stać po prostu jedną z tych "platform", tyle że z większymi ekranami i miejscem na kubek obok fotela. – Pisze Christopher Nolan (reżyser m.in. Incepcji, Dunkierki czy Mrocznego Rycerza) w artykule dla The Wall Street Journal, komentując postępujący proces cyfryzacji produkcji kinowych. Tłumaczenie za: naekranie.pl

W istocie rozwój tzw. platform streamingowych i mediów społecznościowych przyczynił się zarówno do popularyzacji i masowej dostępności dzieł filmowych, ale także do skrócenie ich formy, uproszczenia przekazu i pozbawienia swoistej otoczki ‘sacrum’ towarzyszącego spotkaniom z największymi twórcami sztuki kinowej. Ideą przyświecającą naszemu Klubowi, jest więc próba przywrócenia atmosfery sprzyjającej refleksji i dyskusji na tematy podejmowane przez wybitnych twórców w dziejach kinematografii. Nie szybkość i łatwość przekazu jest zatem przedmiotem naszego zainteresowania, raczej dociekliwa analiza treści w poszukiwaniu esencji danego dzieła.

Spotkania Klubu Miłośników Kina „Retrospekcje” odbywają się raz w miesiącu w godzinach popołudniowych pod opieką nauczycielki – D. Szkucik. Zapraszamy!

Pierwszy Dzień z Pasją 2023

Dzień z Pasją 2023. Dzień I

13 września w naszej szkole odbyło się pierwsze w tym roku szkolnym spotkanie pod hasłem „Dzień z pasją”. Tym razem odwiedził nas absolwent Żeromskiego Jan Herzyk, student VI roku medycyny Śląskiego Uniwersytetu Medycznego. Poprowadził on wykład dla klas „B”, który podejmował 3 bardzo ważne i praktyczne tematy:

  • objawy i profilaktyka nowotworów,
  • zażywanie antybiotyków – zwyczaj czy konieczność,
  • choroby układu sercowo-naczyniowego.

Uczniowie bardzo docenili wykład i przy tej okazji zdobyli wiele cennych informacji o bliskiej im tematyce. Po wykładzie, chętni mogli porozmawiać osobiście z panem Herzykiem na tematy dotyczące zdrowia oraz studiów.

Już wkrótce dzień II.

Wygadaj się! Szkolny Turniej Debat Oksfordzkich

„Wygadaj się 2023”

W słoneczny czerwcowy poniedziałek inaugurowaliśmy Szkolny Turniej Debat Oksfordzkich „Wygadaj się” 2023. Reprezentacje klas licealnych starły się na argumenty tocząc zacięte, acz kulturalne boje o laur mistrza słowa. Debaty dotyczyły następujących tematów:

  1. Media społecznościowe ogłupiają, korzystanie z nich powinno być zakazane do 18 roku życia.
  2. Polski system edukacji powinien dążyć do wczesnej specjalizacji zawodowej zamiast poszerzania wiedzy ogólnej.
  3. Konkursy piękności utrwalają szkodliwe stereotypy, powinny zatem przejść do historii.
  4. Nie należy oddzielać artysty od dzieła, uczynki artystyczne nie usprawiedliwiają niegodziwości w życiu prywatnym.

Były emocje, radość i satysfakcja zwycięzców, rozczarowanie pokonanych. Rozgrywki wygrała reprezentacja klasy 1d w składzie: Sandra Rebuffa, Natalia Gawlas, Zuzanna „Jackie” Cader. Drugie miejsce brawurowo wywalczyła reprezentacja klasy 1b w składzie: Olivier Lofek, Natalia Stwora, Kinga Kowalczyk oraz Bartosz Dziech. Wszystkim uczestnikom z całego serca gratulujemy. Turniej nie odbyłby się bez pomocy naszych absolwentów w roli sędziów - Marysiu, Dominiko, Bartoszu, Adamie, Natalio, Milenko – wielkie dzięki!

 

Tymczasem… nasza młoda szkolna reprezentacja dotarła do ćwierćfinałów Turnieju Debat Oksfordzkich o Puchar Marszałka Województwa. Sandrze, Igorowi, Marysi winszujemy kolejnego sukcesu.

Dofinansowanie do zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych w roku szkolnym 2023/24 dla uczniów niepełnosprawnych

Dofinansowanie do zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych w roku szkolnym 2023/24 dla uczniów niepełnosprawnych.

 

 

 

Dofinansowanie do zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych w roku szkolnym 2023/24, dotyczy uczniów w liceum  posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego  (nie należy mylić z orzeczeniem o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności), w tym dla

  • uczniów słabowidzących
  • uczniów niesłyszących, uczniów słabosłyszących,
  • z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim,
  • z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją,
  • z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,
  • uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi.

Kwota dofinansowania w liceum - do 445 zł

Pomoc udzielana jest na wniosek:

  • rodziców ucznia (prawnych opiekunów), rodziców zastępczych, osób prowadzących rodzinny dom dziecka, opiekunów faktycznych albo pełnoletniego ucznia,
  • nauczyciela, pracownika socjalnego lub innej osoby, za zgodą rodziców (prawnych opiekunów), rodziców zastępczych ucznia, przedstawiciela ustawowego lub rodziców zastępczych, osób prowadzących rodzinny dom dziecka, opiekunów faktycznych albo pełnoletniego ucznia.

Wnioski będą składane w szkole.

 

DOWODY ZAKUPU – do złożenia razem z wnioskiem

W związku ze zbliżającym się rokiem szkolnym i zakupami podręczników, proszę mieć na uwadze, że w przypadku zakupów indywidualnych dowodem zakupu jest faktura VAT, wystawiona imiennie na ucznia, rodzica ucznia, prawnego opiekuna, rodzica zastępczego, osobę prowadzącą rodzinny dom dziecka, osobę faktycznie opiekującą się dzieckiem, jeżeli wystąpiła z wnioskiem do sądu opiekuńczego o przysposobienie dziecka, lub rachunek, paragon potwierdzający zakup podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych.

UWAGA!
Jeśli nie posiadacie Państwo wymienionych dowodów zakupu, a na przykład już ich dokonano, wystarczające będzie złożenie oświadczenia na stosownym druku. Wzory takich oświadczeń oraz wniosku będą udostępnione w późniejszym terminie przez uprawnione organy. Obecnie nie ma też jeszcze terminu składania dokumentóww szkole. Poinformujemy Państwa o szczegółach po pojawieniu się tych informacji.

 

 

FINAŁ 47 Olimpiady Języka Angielskiego

Fantastyczny sukces Mai Pawelec z klasy IVC w finale 47 Olimpiady Języka Angielskiego.

Maja, jako druga osoba w historii naszej szkoły, zdobyła tytuł finalisty, który otwiera jej drogę na wiele filologii. Maja zdecydowała się studiować w Poznaniu na najlepszym wydziale filologii skandynawskiej, wybierając specjalizację filologia norweska. Spośród kilkunastu tysięcy osób biorących udział w pierwszym etapie olimpiady Maja była jedną z tych nielicznych, którzy zostali wyróżnieni. Dzięki swoim staraniom Maja znalazła się w elitarnym gronie i miała zaszczyt wziąć udział w wielkim finale. Uzyskany tutuł finalisty jest ukoronowaniem wielomiesięcznej ciężkiej pracy.