Wymagania edukacyjne

Wymagania edukacyjne – język włoski.

Opracowała: Magdalena Lubicka-Bajor

Ocena dopuszczająca:

Uczeń opanował wiadomości i umiejętności przewidziane podstawą programową w takim zakresie, że potrafi:

  • fragmentarycznie zrozumieć czytany przez siebie tekst
  • nie w pełni zrozumieć usłyszaną wypowiedź
  • sformułować wypowiedź z trudnością, stosując ubogie słownictwo i proste struktury gramatyczne; wypowiedź częściowo zgodna z tematem i mało wyczerpująca
  • stworzyć wypowiedź pisemną, która jest częściowo zgodna z tematem i założoną formą, chaotyczna, ma ubogie słownictwo i zastosowane są proste struktury gramatyczne
  • ponadto w trakcie lekcji uczeń niechętnie używa języka obcego, nie wykazuje zainteresowania, wywołany przez nauczyciela odpowiada bardzo niechętnie na zadawane pytania

Ocena dostateczna:

Uczeń opanował wiadomości i umiejętności przewidziane podstawą programową w takim zakresie, że potrafi:

  • nie w pełni zrozumieć czytany przez siebie tekst
  • zrozumieć ogólny sens usłyszanej wypowiedzi i niektóre szczegółowe informacje
  • sformułować swobodną wypowiedź, nie do końca poprawną gramatycznie i intonacyjnie; wypowiedź ogólnie zrozumiała, zgodna z tematem, ale nie w pełnie go wyczerpująca
  • stworzyć wypowiedź pisemną, która jest zasadniczo zgodna z tematem i założoną formą, ma braki w argumentacji, lecz widoczna jest myśl przewodnia; mało zróżnicowanie struktury gramatyczno-leksykalne; błędy w nieznacznym stopniu zakłócające zrozumienie
  • ponadto w trakcie lekcji uczeń w większości posługuje się językiem ojczystym, niezbyt sumiennie wykonuje polecenia nauczyciela

Ocena dobra:

Uczeń opanował wiadomości i umiejętności przewidziane podstawą programową w takim zakresie, że potrafi:

  • zrozumieć czytany przez siebie tekst, ale z niewielkimi uchybieniami
  • zrozumieć usłyszaną wypowiedź, ale z niewielkimi uchybieniami
  • stosować stosunkowo swobodną wypowiedź z prawidłowo zastosowanymi strukturami leksykalno-gramatycznymi; mogą pojawiać się drobne błędy, nie zakłócające komunikacji; wymowa i intonacja ogólnie poprawne; wypowiedź zgodna z tematem, ale nie w pełni go wyczerpująca
  • stworzyć wypowiedź pisemną, która jest zasadniczo zgodna z tematem, ale nie w pełni go wyczerpująca, poza niewielkimi uchybieniami zgodna z założoną formą, prawidłowo wykorzystane poznane struktury gramatyczno-leksykalne; mogą występować nieliczne błędy nie zakłócające zrozumienie
  • ponadto w trakcie lekcji uczeń w większości sytuacji posługuje się językiem obcym, wykonuje polecenia nauczyciela, często zgłasza się do odpowiedzi

Ocena bardzo dobra:

Uczeń opanował wiadomości i umiejętności przewidziane podstawą programową w takim zakresie, że potrafi:

  • w pełni zrozumieć czytany przez siebie tekst z uwzględnieniem prawie wszystkich szczegółów
  • w pełni zrozumieć usłyszaną wypowiedź z uwzględnieniem prawie wszystkich szczegółów
  • stosować swobodną i płynną wypowiedź, bogactwo leksykalne, różnorodność struktur gramatycznych; mogą pojawiać się drobne błędy, nie zakłócające komunikacji; wypowiedź w pełni zgodna z tematem, wyczerpująca
  • stworzyć wypowiedź pisemną, która jest w pełni zgodna z tematem i założoną formą; ma bogate słownictwo i duże urozmaicenie struktur gramatycznych, jest bogata językowo
  • ponadto w trakcie lekcji uczeń zawsze posługuje się językiem obcym, wykonuje wszystkie polecenia nauczyciela, bardzo często zgłasza się do odpowiedzi

Ocena celująca:

Uczeń opanował wiadomości i umiejętności przewidziane podstawą programową w takim zakresie, że potrafi:

  • w pełni zrozumieć czytany przez siebie tekst z uwzględnieniem wszystkich szczegółów
  • w pełni zrozumieć usłyszaną wypowiedź z uwzględnieniem wszystkich szczegółów
  • stosować swobodną i płynną wypowiedź, bogactwo leksykalne, różnorodność struktur gramatycznych; zaproponować nietypowe rozwiązania, mogą pojawiać się drobne błędy, nie zakłócające komunikacji; wypowiedź w pełnie zgodna z tematem, wyczerpująca
  • stworzyć wypowiedź pisemną, która jest w pełni zgodna z tematem i założoną formą; ma wyjątkowo bogactwo leksyki i składni, jest niemal całkowicie poprawna językowo
  • ponadto w trakcie lekcji uczeń zawsze posługuje się językiem obcym, wykonuje wszystkie polecenia nauczyciela, bardzo często zgłasza się do odpowiedzi

KARTKÓWKI:                                                          SPRAWDZIANY:                   

48-59% - dopuszczający                                          44-55% - dopuszczający

60-75% - dostateczny                                               56-71% - dostateczny

76-90% - dobry                                                          72-87% - dobry

91-99% - bardzo dobry                                             88-97% - bardzo dobry

100% - celujący                                                         98-100% - celujący