Wycieczka do Francji 2019

paryz 1

W dniach 26-31 maja 2019 r z inicjatywy Pani profesor Barbary Biskup odbyła się wycieczka do Francji, w której uczestniczyli uczniowie i nauczyciele z naszej szkoły. Wyprawa była bardzo bogata w zabytki i atrakcje.

Po przybyciu do Paryża zwiedziliśmy wieżę Eiffla oraz Łuk Triumfalny. Odbyliśmy również rejs statkiem po Sekwanie, gdzie mogliśmy podziwiać miasto, a Pani przewodnik opowiadała nam o poszczególnych obiektach.

Nazajutrz zwiedziliśmy Dzielnicę Łacińską, widzieliśmy Sorbonę, Saint Chapelle i piękne Ogrody Luksemburskie. Podziwialiśmy także katedrę Notre Dame z oddali. Później zobaczyliśmy Kompleks Inwalidów wraz z grobem Napoleona Bonaparte. Pod wieczór wyjechaliśmy na wzgórze Montmartre. Mieliśmy na nim trochę czasu wolnego, więc mogliśmy spacerować i oglądać panoramę Paryża, a także Bazylikę Sacre-Coeur.

Trzeciego dnia pojechaliśmy nad zatokę Loary w celu zwiedzenia zamków. Zobaczyliśmy wnętrza i fasady zamku królewskiego w Blois, pięknym, malowniczym miasteczku. Następnie każdy mógł indywidualnie zwiedzić bajkowy zamek w Chenonceau wraz z ogrodami. Dzień zwieńczył spacer po pięknym miasteczku Amboise. Pod wieczór jedliśmy kolację w restauracji wykutej w skale, a później udaliśmy się z powrotem w stronę Paryża.

Piątego, ostatniego dnia wycieczki zobaczyliśmy katedrę w Saint-Denis (miejsce, gdzie pochowani są francuscy władcy), a potem pojechaliśmy paryskim metrem do Luwru. Każdy mógł go zwiedzić indywidualnie, co było ogromnym plusem. Po nasyceniu się sztuką wybraliśmy się na długi spacer pełen wrażeń. Przeszliśmy Ogrodami Tuilleries i obejrzeliśmy fasadę opery, a potem skierowaliśmy się do muzeum perfum Fragonarda. Poznaliśmy tam historię firmy i proces produkcji perfum, a także odbyła się prawdziwa degustacja zapachów. Na sam koniec zobaczyliśmy ogromną dzielnicę nowoczesną La Defense, pełną przestrzeni, powstałą w XX wieku. Mieliśmy tam również czas wolny.

W drodze powrotnej mieliśmy okazję zobaczyć fasadę katedry Notre Dame de Reims, która zrobiła na nas wielkie wrażenie. Niektórzy mówili nawet, że był to najpiękniejszy budynek, jaki widzieli na tej wycieczce.

Reasumując, wycieczka niesamowicie się nam podobała. Mogliśmy naprawdę dużo zobaczyć i poznać i na pewno będziemy pamiętać tę wyprawę bardzo długo.