System oceniania
- Szczegóły
- Opublikowano: poniedziałek, 29, wrzesień 2014 20:47
- Odsłony: 2136
CELE OGÓLNE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
-
Wszechstronny rozwój sprawności fizycznej i motorycznej, podniesienie poziomu wydolności fizycznej, powiększenie potencjału zdrowotnego młodzieży.
-
Rozbudzenie zainteresowań różnymi formami aktywności ruchowej, zdrowotnej, rekreacyjnej oraz wyposażenia uczniów w wiedzę i umiejętności umożliwiające im aktywne uczestnictwo w tych formach ruchu.
-
Kształtowanie pozytywnej postawy wobec zdrowego stylu życia poprzez podniesienie poziomu świadomości wobec odpowiedzialności za własny rozwój fizyczny oraz potrzeby ustawicznego działania na rzecz zachowania i dbałości o zdrowie
ZASADY OCENIANIA
-
Ucznia obowiązuje sześciostopniowa skala ocen zgodnie z wewnątrzszkolnym systemem oceniania.
-
Nauczyciel zapoznaje we wrześniu uczniów z wymaganiami programowymi i kryteriami oceniania.
-
Oceniając ucznia z wychowania fizycznego brany jest pod uwagę przede wszystkim jego wysiłek wkładany w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki zajęć, systematyczność aktywnego! udziału w zajęciach oraz aktywność ucznia w działaniach na rzecz sportu szkolnego.
-
Umiejętności ruchowe ucznia oceniane są na podstawie zadań kontrolno-oceniających pozwalających na ustalenie poziomu opanowania tych umiejętności.
-
Uczeń ma prawo do poprawy każdej oceny w ciągu dwóch tygodni chyba, że ustali z nauczycielem inny termin.
-
Jeżeli uczeń z przyczyn losowych nie będzie na sprawdzianie to powinien go zaliczyć w ciągu trzech tygodni chyba, że ustali z nauczycielem inny termin.
-
Częste zwolnienia z wychowania fizycznego pisane przez rodziców mogą wpłynąć na obniżenie oceny.
WYMAGANIA NA POSZCZEGÓLNE OCENY Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
OCENA CELUJĄCA
-
Uczeń wykazuje bardzo dużą aktywność i zaangażowanie na lekcjach.
-
Wykonuje ćwiczenia i zadania ruchowe z maksymalnym wykorzystaniem swoich możliwości.
-
Wykazuje się wysoką inwencją twórczą na lekcjach oraz aktywną pomocą w ich organizacji.
-
Chętnie uczestniczy w zajęciach pozalekcyjnych, bierze udział w zawodach międzyszkolnych i szkolnych oraz prowadzi aktywność sportową poza szkołą.
-
Prowadzi sportowy i higieniczny tryb życia.
-
Systematycznie uczestniczy w zajęciach wychowania fizycznego, nie ma godzin nieusprawiedliwionych oraz dużej ilości zwolnień tylko z wychowania fizycznego w danym dniu.
-
Wykonuje zadania kontrolno – oceniające na poziomie swoich maksymalnych możliwości.
-
Wykazuje się bardzo wysoką wiedzą w zakresie:
- doskonalenia własnej sprawności
- dbałości o prawidłową postawę ciała
- indywidualnych i zespołowych form aktywności ruchowej
- podstawowych zasad BHP
OCENA BARDZO BOBRA
-
Uczeń wykazuje dużą aktywność i zaangażowanie na lekcjach.
-
Wykonuje ćwiczenia i zadania ruchowe z wykorzystaniem swoich wysokich możliwości.
-
Wykazuje się inwencją twórczą, aktywnym udziałem w zajęciach i pomocą w ich organizacji.
-
Wykazuje się aktywną postawą na zajęciach pozalekcyjnych, udziałem w zawodach międzyszkolnych i szkolnych oraz aktywnością sportowa poza szkołą.
-
Prowadzi sportowy i higieniczny tryb życia.
-
Systematycznie uczestniczy w zajęciach wychowania fizycznego, nie ma godzin nieusprawiedliwionych oraz dużej ilości zwolnień tylko z wychowania fizycznego w danym dniu.
-
Wykonuje zadania kontrolno – oceniające na poziomie swoich możliwości.
-
Wykazuje się bardzo dobrą wiedzą w zakresie:
- doskonalenia własnej sprawności
- dbałości o prawidłową postawę ciała
- indywidualnych i zespołowych form aktywności ruchowej
- podstawowych zasad BHP
OCENA DOBRA
-
Uczeń wykazuje przeciętną aktywność i zaangażowanie na lekcjach.
-
Wykonuje ćwiczenia i zadania ruchowe z średnim wykorzystaniem swoich możliwości.
-
Wykazuje przeciętną inwencję twórczą i rzadko pomaga w organizacji zajęć.
-
Niesystematycznie uczestniczy w zajęciach wychowania fizycznego, nie ma godzin nieusprawiedliwionych oraz dużej ilości zwolnień z wychowania fizycznego.
-
Wykonuje zadania kontrolno – oceniające na poziomie swoich możliwości.
-
Wykazuje się dobrą wiedzą w zakresie:
- doskonalenia własnej sprawności
- dbałości o prawidłową postawę ciała
- indywidualnych i zespołowych form aktywności ruchowej
- podstawowych zasad BHP
OCENA DOSTATECZNA
-
Uczeń wykonuje ćwiczenia i zadania ruchowe z małym wykorzystaniem swoich możliwości.
-
Nie wykazuje się inwencją twórczą, nie pomaga w ich organizacji zajęć.
-
Nie wykazuje się aktywną postawą na zajęciach pozalekcyjnych, nie uczestniczy w zawodach międzyszkolnych i szkolnych oraz nie prowadzi aktywności sportowej poza szkołą.
-
Uczestniczy w zajęciach wychowania fizycznego nie systematycznie , ma godziny nieusprawiedliwione oraz dużą ilość zwolnień od rodziców.
-
Nie wykonuje zadań kontrolno – oceniających na poziomie swoich możliwości.
-
Wykazuje widoczne braki w wiedzy w zakresie:
- doskonalenia własnej sprawności
- dbałości o prawidłową postawę ciała
- indywidualnych i zespołowych form aktywności ruchowej
- podstawowych zasad BHP
OCENA DOPUSZCZAJĄCA
-
Uczeń nie wykazuje żadnej aktywności i zaangażowania na lekcjach.
-
Na zajęciach wykonuje ćwiczenia i zadania ruchowe znacznie poniżej swoich możliwości.
-
Nie wykazuje żadnej inwencji twórczej, nigdy nie pomaga w organizacji zajęć.
-
Nie uczestniczy w zajęciach pozalekcyjnych, w zawodach międzyszkolnych i szkolnych, nie prowadzi żadnej aktywności sportowej poza szkołą.
-
W zajęciach wychowania fizycznego, uczestniczy sporadycznie ma godziny nieusprawiedliwione oraz dużą ilości pojedynczych zwolnień z wychowania fizycznego .
-
Wykonuje zadania kontrolno – oceniające zdecydowanie poniżej swoich możliwości.
-
Wykazuje się bardzo słabą wiedzą w zakresie:
- doskonalenia własnej sprawności
- dbałości o prawidłową postawę ciała
- indywidualnych i zespołowych form aktywności ruchowej
- podstawowych zasad BHP
OCENA NIEDOSTATECZNA
-
Uczeń wykazuje minimalną aktywność i zaangażowanie na lekcjach.
-
Wykonuje ćwiczenia i zadania ruchowe zdecydowanie poniżej swoich możliwości lub nie wykonuje ich wcale.
-
Nie wykazuje inwencji twórczej, nigdy nie pomaga w organizacji zajęć.
-
Nie bierze udziału w żadnych zajęciach pozalekcyjnych, zawodach międzyszkolnych i szkolnych, nie prowadzi aktywności sportowej poza szkołą.
-
Sporadycznie uczestniczy w zajęciach wychowania fizycznego nie uzyskując wymaganej 50% frekwencji.
-
Ma dużo godzin nieusprawiedliwionych oraz pojedynczych zwolnień z wychowania fizycznego .
-
Wykonuje zadania kontrolno – oceniające zdecydowanie poniżej swoich możliwości lub nie nie wykonuje ich wcale.
-
Nie posiada wiedzy w zakresie:
- doskonalenia własnej sprawności
- dbałości o prawidłową postawę ciała
- indywidualnych i zespołowych form aktywności ruchowej
- podstawowych zasad BHP
Lekkoatletyka
- Szczegóły
- Opublikowano: środa, 24, październik 2012 00:00
- Odsłony: 2020
Wrzesień 2012 jak co roku rozpoczął się ligą lekkoatletyczną na stadionie Sprint.
Nasi uczniowie reprezentowali szkołe w indywidualnych biegach przełajowych dziewcząt i chłopców.
Wyniki biegu dziewcząt ; Frukacz Joanna II miejsce w mieście, Pirlak Anna IV miejsce, Małecka Maksymiliana miejsce VII.
Wyniki biegu chłopców : Ćwiklicki Paweł na miejscu XI.