Zakres wymagań na poszczególne oceny z języka angielskiego - III gimnazjum

KRYTERIA OCENIANIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO

KLASA III GIMNAZJUM

 FORMY SPRAWDZANIA WIEDZY:

pisemne:

  •     niezapowiedziane kartkówki z 3 ostatnich lekcji
  •        zapowiedziane kartkówki z większej partii materiału
  •     całogodzinne sprawdziany
  • Prace pisemne będą oceniane według następującej skali procentowej:

Zadania klasowe:

100% - 98% - celujący (6)

97% - 88% - bardzo dobry (5)

87% - 72% -  dobry (4)

71% – 56% - dostateczny (3)

55% - 44 % -  dopuszczający (2)

0d 43% - niedostateczny (1)

Kartkówki:

100% - celujący (6)

99% -92% - bardzo dobry (5)

91% - 76% - dobry (4)

75% - 60% - dostateczny (3)

59% - 48% - dopuszczający (2)

Od 47% - niedostateczny (1)

Nauczyciel zapowiada sprawdzian minimum tydzień wcześniej.

ustne:

  •        odpowiedź ustna z zakresu 3 ostatnich lekcji
  •       odpowiedź ustna, obejmująca większą partię materiału

Oceniając odpowiedź ustną nauczyciel bierze pod uwagę:

płynność i skuteczność komunikacji,

   poprawność fonetyczną (wymowę)

                     dobór materiału leksykalnego i gramatycznego,

 poprawność językową

OCENA NIEDOSTATECZNA – brak odpowiedzi lub bardzo ograniczona znajomość słownictwa i struktur gramatycznych uniemożliwiająca wykonanie zadania, uboga treść, brak komunikacji językowej, chaotyczna konstrukcja wypowiedzi

OCENA DOPUSZCZAJĄCA – ograniczona znajomość słownictwa, nieporadne użycie struktur składniowych, niepełne odpowiedzi na pytania, liczne błędy językowe, które uniemożliwiają lub znacznie zakłócają komunikację, brak płynności wypowiedzi, niepoprawna wymowa i intonacja.

OCENA DOSTATECZNA –  podstawowe słownictwo, ograniczony zakres struktur gramatycznych, liczne powtórzenia, niepełne odpowiedzi na niektóre pytania, odpowiedzi częściowo odbiegające od treści zadanego pytania, błędy językowe częściowo zakłócające komunikację, wypowiedź niezbyt płynna, częściowo niepoprawna wymowa i intonacja.

OCENA  DOBRA –  zadowalający poziom znajomości słownictwa i struktur gramatycznych, błędy językowe nie zakłócają komunikacji, odpowiedzi pełne nieznacznie odbiegające od zadanego pytania, wypowiedź płynna, uczeń wykorzystuje nowe, poznane na lekcjach słownictwo i struktury gramatyczne.

OCENA BARDZO DOBRA – bogate słownictwo i frazeologia zgodne z tematem wypowiedzi, urozmaicone słownictwo  i struktury gramatyczne, umiejętność interpretowania i opiniowania, sporadyczne błędy językowe nie zakłócają komunikacji, poprawna wymowa i intonacja.

OCENA CELUJĄCA - bardzo bogate słownictwo i frazeologia zgodne z tematem wypowiedzi, urozmaicone słownictwo  i struktury gramatyczne, umiejętność interpretowania i opiniowania, brak błędów językowych, poprawna wymowa i intonacja.

Uczeń może też otrzymać oceny za inne prace pisemne (np. list, notatka, pocztówka, rozprawka), sprawdzian rozumienia tekstu słuchanego i czytanego oraz za inne formy pracy na lekcji i w domu (aktywność, prezentacja, projekt, itp.)

 

MOŻLIWOŚCI POPRAWY:

 

Uczeń ma prawo poprawić sprawdzian tylko raz, poprawia sprawdzian w ciągu 2 tygodni od momentu oddania go przez nauczyciela

  1. ma obowiązek poprawienia oceny niedostatecznej (jeśli nauczyciel się zgodzi, może również poprawić ocenę dopuszczającą lub dostateczną).
  2. poprawia wyłącznie oceny uzyskane z zapowiedzianych form sprawdzania wiedzy – tj. całogodzinne sprawdziany, zapowiedziane kartkówki z większych partii materiału, dłuższe wypowiedzi ustne
  3. niezapowiedziane kartkówki oraz odpowiedzi ustne z zakresu 3 ostatnich lekcji nie podlegają poprawie.

UWAGI:

  •            Uczniowie nieobecni na kartkówce lub sprawdzianie mają obowiązek napisania go na najbliższej lekcji (w przypadku nieobecności jednodniowej) lub w ciągu tygodnia od powrotu do szkoły po dłuższej absencji.
  •      Uczeń, który w trakcie pisania sprawdzianu, kartkówki, testu sprawdzającego rozumienie tekstu słuchanego lub czytanego korzysta z niedozwolonych form pomocy lub odpisuje od kolegów otrzymuje ocenę niedostateczną bez możliwości poprawy.
  •          Oceny za poszczególne formy wypowiedzi mają różną wartość, ocena semestralna lub ocena na koniec roku nie są średnimi matematycznymi ze wszystkich ocen.
  •   Uczeń może otrzymać ocenę celującą za znajomość języka przewyższającą poziomem materiał realizowany na lekcjach, udział i osiąganie wysokich wyników w konkursach językowych organizowanych w szkole i poza szkołą 

 

II Nieprzygotowanie (np) :

  •       np. obejmuje wyłącznie brak zeszytu, książek, zadania domowego, nieprzygotowanie z 3 ostatnich lekcji (np nie obejmuje zapowiedzianych form sprawdzania wiedzy – tj. kartkówek / odpowiedzi ustnych z większych partii materiału oraz wypracowań)
  •        uczeń może zgłosić np 2 razy w ciągu semestru (każde kolejne jest równoznaczne z otrzymaniem oceny niedostatecznej) i robi to w trakcie sprawdzania obecności przez nauczyciela.