Zakres wymagań na poszczególne oceny - klasa druga poziom rozszerzony
- Szczegóły
- Opublikowano: środa, 05, wrzesień 2012 15:35
- Odsłony: 2280
KRYTERIA OCENIANA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO - KLASA DRUGA POZIOM ROZSZERZONY
Uczeń może otrzymać oceny z odpowiedzi ustnej, sprawdzianu pisemnego, z innych prac pisemnych (np. list, notatka, pocztówka), sprawdzianu rozumienia tekstu słuchanego i czytanego oraz za inne formy pracy na lekcji i w domu (aktywność, prezentacja, projekt, itp.)
ODPOWIEDŹ USTNA:
Uczeń może być pytany z trzech ostatnich jednostek tematycznych – materiał może obejmować więcej niż trzy ostatnie lekcje. Oceniając odpowiedź ustną nauczyciel bierze pod uwagę:
- płynność i skuteczność komunikacji,
- poprawność fonetyczną (wymowę )
- dobór materiału leksykalnego i gramatycznego,
- poprawność językową
OCENA NIEDOSTATECZNA – brak odpowiedzi lub bardzo ograniczona znajomość słownictwa i struktur gramatycznych uniemożliwiająca wykonanie zadania, uboga treść, brak komunikacji językowej, chaotyczna konstrukcja wypowiedzi
OCENA DOPUSZCZAJĄCA – ograniczona znajomość słownictwa, nieporadne użycie struktur składniowych, niepełne odpowiedzi na pytania, liczne błędy językowe, które uniemożliwiają lub znacznie zakłócają komunikację, brak płynności wypowiedzi, niepoprawna wymowa i intonacja.
OCENA DOSTATECZNA – podstawowe słownictwo, ograniczony zakres struktur gramatycznych, liczne powtórzenia, niepełne odpowiedzi na niektóre pytania, odpowiedzi częściowo odbiegające od treści zadanego pytania, błędy językowe częściowo zakłócające komunikację, wypowiedź niezbyt płynna, częściowo niepoprawna wymowa i intonacja.
OCENA DOBRA – zadowalający poziom znajomości słownictwa i struktur gramatycznych, błędy językowe nie zakłócają komunikacji, odpowiedzi pełne nieznacznie odbiegające od zadanego pytania, wypowiedź płynna, uczeń wykorzystuje nowe, poznane na lekcjach słownictwo i struktury gramatyczne.
OCENA BARDZO DOBRA – bogate słownictwo i frazeologia zgodne z tematem wypowiedzi, urozmaicone słownictwo i struktury gramatyczne, umiejętność interpretowania i opiniowania, sporadyczne błędy językowe nie zakłócają komunikacji, poprawna wymowa i intonacja.
OCENA CELUJĄCA - bardzo bogate słownictwo i frazeologia zgodne z tematem wypowiedzi, urozmaicone słownictwo i struktury gramatyczne, umiejętność interpretowania i opiniowania, brak błędów językowych, poprawna wymowa i intonacja.
ODPOWIEDŹ PISEMNA:
- kartkówki obejmujące materiał z trzech ostatnich lekcji (mogą być niezapowiedziane). Oceniane są zgodnie z Wewnątrzszkolnym Systemem Oceniania.
- celujący - 100%
bardzo dobry – 99% – 92%
dobry – 91% - 76%
dostateczny – 75% - 60%
dopuszczający – 59% - 48%
niedostateczny – od 47%
- sprawdziany obejmujące większe partie materiału, zapowiedziane wcześniej. Oceniane są zgodnie z Wewnątrzszkolnym Systemem Oceniania.
- celujący- 100%- 98%
bardzo dobry – 97%- 88%
dobry – 87% - 72%
dostateczny – 71%-56%
dopuszczający – 55% -44%
niedostateczny – od 43%
- inne prace pisemne (list formalny i nieformalny, notatka, mail, wiadomość, pocztówka, rozprawka, opowiadanie) oceniane są zgodnie z wymaganiami maturalnymi.
Zagadnienia gramatyczne i leksykalne, których znajomość sprawdzana jest przez odpowiedź ustną i pisemną, zawarte są w rozkładzie materiału i zależą od realizowanego podręcznika.
SPRAWDZIANY Z ROZUMIENIA TEKSTU SŁUCHANEGO I CZYTANEGO przeprowadzane są na poziomie podstawowym i rozszerzonym (co najmniej raz w semestrze), nie muszą być wcześniej zapowiadane i oceniane są zgodnie z Wewnątrzszkolnym Systemem Oceniania.
UWAGI:
Uczeń, która w trakcie pisania sprawdzianu, kartkówki, testu sprawdzającego rozumienie tekstu słuchanego lub czytanego korzysta z niedozwolonych form pomocy lub odpisuje od kolegów otrzymuje ocenę niedostateczną bez możliwości poprawy.
- Każdą ocenę niedostateczną można poprawić w terminie 2 tygodni od momentu jej otrzymania. Poprawa innych ocen jest możliwa tylko po wcześniejszym wyrażeniu zgody przez nauczyciela.
- Uczniowie nieobecni na kartkówce lub sprawdzianie mają obowiązek napisania go na najbliższej lekcji (w przypadku nieobecności jednodniowej) lub w ciągu tygodnia od powrotu do szkoły po dłuższej absencji.
- Uczniowie mają prawo dwa razy w semestrze zgłosić nieprzygotowanie do zajęć bez podania powodu. Nieprzygotowanie do zajęć należy zgłosić nauczycielowi przed rozpoczęciem lekcji.
- Oceny za poszczególne formy wypowiedzi mają różną wartość, ocena semestralna lub ocena na koniec roku nie są średnimi matematycznymi ze wszystkich ocen.
- Ocenę celującą może otrzymać uczeń, który w maksymalnym zakresie realizuje podstawę programową i w ocenach cząstkowych posiada oceny bardzo dobre i celujące.