Kryteria oceniania Klasa II - poziom podstawowy
- Szczegóły
- Opublikowano: wtorek, 04, wrzesień 2012 08:46
- Odsłony: 2402
Kryteria oceniania
FORMY SPRAWDZANIA WIEDZY:
-
pisemne:
a) niezapowiedziane kartkówki z 3 ostatnich lekcji
b) zapowiedziane kartkówki z większej partii materiału
c) całogodzinne sprawdziany
Prace pisemne będą oceniane według następującej skali procentowej:
Zadania klasowe:
100%- 98% - celujący
97% - 88% - bardzo dobry (5)
87% - 72% - dobry (4)
71% – 56% - dostateczny (3)
55% - 44 % - dopuszczający (2)
0d 43% - niedostateczny (1)
Kartkówki:
100% - celujący
99% -92% - bardzo dobry (5)
91% - 76% - dobry (4)
75% - 60% - dostateczny (3)
59% - 48% - dopuszczający (2)
Od 47% - niedostateczny (1)
Nauczyciel zapowiada sprawdzian minimum tydzień wcześniej.
-
ustne:
a) odpowiedź ustna z zakresu 3 ostatnich lekcji
b) odpowiedź ustna, obejmująca większą partię materiału
Uczeń może też otrzymać oceny za inne prace pisemne (np. list, notatka, pocztówka), sprawdzian rozumienia tekstu słuchanego i czytanego oraz za inne formy pracy na lekcji i w domu (aktywność, prezentacja, projekt, itp.)
MOŻLIWOŚCI POPRAWY:
Uczeń:
-
ma prawo poprawić sprawdzian tylko raz
-
poprawia sprawdzian w ciągu 2 tygodni od momentu oddania go przez nauczyciela
-
ma możliwość poprawienia oceny niedostatecznej (jeśli nauczyciel się zgodzi, może również poprawić ocenę dopuszczającą lub dostateczną).
-
poprawia wyłącznie oceny uzyskane z zapowiedzianych form sprawdzania wiedz – tj. całogodzinne sprawdziany, zapowiedziane kartkówki z większych partii materiału, dłuższe wypowiedzi ustne
-
niezapowiedziane kartkówki oraz odpowiedzi ustne z zakresu 3 ostatnich lekcji nie podlegają poprawie.
UWAGI:
· Uczniowie nieobecni na kartkówce lub sprawdzianie mają obowiązek napisania go na najbliższej lekcji (w przypadku nieobecności jednodniowej) lub w ciągu tygodnia od powrotu do szkoły po dłuższej absencji.
· Uczeń, która w trakcie pisania sprawdzianu, kartkówki, testu sprawdzającego rozumienie tekstu słuchanego lub czytanego korzysta z niedozwolonych form pomocy lub odpisuje od kolegów otrzymuje ocenę niedostateczną bez możliwości poprawy.
· Oceny za poszczególne formy wypowiedzi mają różną wartość, ocena semestralna lub ocena na koniec roku nie są średnimi matematycznymi ze wszystkich ocen.
· Uczeń może otrzymać ocenę celującą za znajomość języka przewyższającą poziomem materiał realizowany na lekcjach, udział i osiąganie wysokich wyników w konkursach językowych organizowanych w szkole i poza szkołą (np. Olimpiada Języka Angielskiego)
II Nieprzygotowanie (np) :
· np obejmuje wyłącznie brak zeszytu, książek, zadania domowego, nieprzygotowanie z 3 ostatnich lekcji (np nie obejmuje zapowiedzianych form sprawdzania wiedzy – tj. kartkówek / odpowiedzi ustnych z większych partii materiału oraz wypracowań)
· uczeń może zgłosić np 2 razy w ciągu semestru (każde kolejne jest równoznaczne z otrzymaniem oceny niedostatecznej) i robi to w trakcie sprawdzania obecności przez nauczyciela.