Kryteria oceniania klasa 1 poziom podstawowy
- Szczegóły
- Opublikowano: wtorek, 04, wrzesień 2012 07:51
- Odsłony: 2372
KRYTERIA OCENIANIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO - KLASA PIERWSZA/ POZIOM PODSTAWOWY
I. Odpowiedź ustna– uczeń może być pytany z trzech ostatnich jednostek tematycznych – materiał może obejmować
więcej niż trzy ostatnie lekcje. Oceniając odpowiedź ustną nauczyciel bierze pod uwagę:
- płynność i skuteczność komunikacji,
- poprawność fonetyczną ( wymowę )
- dobór materiału leksykalnego i gramatycznego,
- poprawność językową
Ocena dopuszczająca – ubogie słownictwo, nieporadne użycie struktur składniowych, liczne błędy językowe, które
uniemożliwiają lub znacznie zakłócają komunikację, brak płynności wypowiedzi, niepoprawna
wymowa i intonacja.
Ocena dostateczna - podstawowe słownictwo, ograniczony zakres struktur gramatycznych, liczne powtórzenia,
błędy językowe częściowo zakłócające komunikację, wypowiedź niezbyt płynna, częściowo
niepoprawna wymowa i intonacja.
Ocena dobra - zadawalający poziom znajomości słownictwa i struktur gramatycznych, błędy językowe
nie zakłócają komunikacji, wypowiedź płynna, uczeń wykorzystuje nowe, poznane na lekcjach
słownictwo i struktury gramatyczne.
Ocena bardzo dobra – bogate słownictwo i frazeologia zgodne z tematem wypowiedzi, urozmaicone słownictwo
i struktury gramatyczne, sporadyczne błędy językowe nie zakłócają komunikacji, poprawna
wymowa i intonacja.
Ocena celująca -
bogate słownictwo i frazeologia zgodne z tematem wypowiedzi, urozmaicone słownictwo
i struktury gramatyczne, brak błędów językowych, poprawna
wymowa i intonacja.
II. Odpowiedź pisemna- kartkówki ( niezapowiedziane, obejmujące materiał trzech ostatnich lekcji)
sprawdziany ( zapowiedziane z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem, obejmujące
większe partie materiału)
inne prace pisemne, np. list prywatny, pocztówka, opowiadanie
Prace pisemne punktowane i oceniane są zgodnie z Wewnątrzszkolnym Systemem Oceniania dostępnym na stronie internetowej szkoły. Do oceniania większych form pisemnych stosowane są kryteria oceniania zadań maturalnych.
- Materiał gramatyczny i leksykalny wymagany w trakcie odpowiedzi ustnej i pisemnej związany jest
z podręcznikiem i dodatkowymi ćwiczeniami wprowadzanymi w trakcie lekcji.
III. Uczeń otrzymuje także ocenę za sprawdziany rozumienia tekstu słuchanego i pisanego. Przy ocenianiu tych prac stosowany jest WSO.
IV. Uczeń może także otrzymać ocenę za inne formy pracy na lekcji lub w domu ( aktywność, prezentacja, projekt, itp.)
Uczeń/uczennica, która w trakcie pisania sprawdzianu, kartkówki, testu sprawdzającego rozumienie tekstu słuchanego lub czytanego korzysta z niedozwolonych form pomocy lub odpisuje od kolegów otrzymuje ocenę niedostateczną bez możliwości poprawy.
Każdą ocenę niedostateczną można poprawić w terminie 2 tygodni od momentu jej otrzymania. Poprawa innych ocen jest możliwa tylko po wcześniejszym wyrażeniu zgody przez nauczyciela.
Uczniowie nieobecni na kartkówce lub sprawdzianie mają obowiązek napisania go na najbliższej lekcji
( w przypadku nieobecności jednodniowej) lub w ciągu tygodnia od powrotu do szkoły po dłuższej absencji.
Uczniowie mają prawo dwa razy w semestrze zgłosić nieprzygotowanie do zajęć bez podania powodu.
Nieprzygotowanie do zajęć należy zgłosić nauczycielowi przed rozpoczęciem lekcji.
Oceny za poszczególne formy wypowiedzi mają różną wartość, ocena semestralna lub ocena na koniec roku nie są średnimi matematycznymi ze wszystkich ocen.
Ocenę celującą może otrzymać uczeń, który w maksymalnym zakresie realizuje podstawę programową i w ocenach cząstkowych posiada oceny bardzo dobre i celujące.