Wymagania edukacyjne i kryteria oceniania
- Szczegóły
- Opublikowano: piątek, 25, wrzesień 2015 10:04
- Odsłony: 3140
WYMAGANIA EDUKACYJNE ORAZ KRYTERIA OCENIANIA
DLA KLASY I, II, III i IV LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO
JĘZYK WŁOSKI
mgr Anna Wojtaszek-Ziobro
Wymagania podstawowe do uzyskania każdej oceny pozytywnej:
Uczeń zobowiązany jest przynosić na lekcję podręcznik, zeszyt ćwiczeń, zeszyt (notatnik) oraz odrobioną pracę domową z poprzednich zajęć.
Uczeń wykazuje zainteresowanie nauką, zapytany odpowiada zgodnie ze swoimi możliwościami, uczestniczy czynnie w zajęciach.
Ocena |
Wiedza |
Umiejętności |
Postawa i aktywność |
Dopuszczający |
Uczeń opanował w minimalnym zakresie podstawowe słownictwo, zna podstawowe reguły i zasady gramatyki wymagane w podstawie programowej. Ze sprawdzianów pisemnych uzyskuje wynik ok. 44-55%; z kartkówek 48-59%
|
Uczeń słabo rozumie przekaz pisemny i / lub ustny. Potrafi jednak reagować jednym wyrazem lub zdaniem w sytuacjach komunikacyjnych objętych podstawą programową. Wykonuje samodzielnie najprostsze ćwiczenia gramatyczne. Popełnia bardzo liczne błędy, lecz jego wypowiedź jest zrozumiała. |
Wg. wymagań podstawowych |
Dostateczny |
Uczeń opanował podstawowe słownictwo i wyrażenia z zakresu wymaganej tematyki. Zna podstawowe reguły i zasady gramatyki wymagane w podstawie programowej. Ze sprawdzianów pisemnych uzyskuje wynik 56-71%, z kartkówek 60-75% |
Uczeń dostatecznie rozumie przekaz pisemny i / lub ustny. Potrafi reagować prostym zdaniem we wszystkich sytuacjach komunikacyjnych objętych podstawą programową oraz uczestniczyć w krótkiej rozmowie z zakresu wymaganej tematyki. Może mieć trudności w przygotowaniu dłuższej wypowiedzi ustnej czy pisemnej. Uczeń stosuje poznane zasady gramatyczne do wykonywania ćwiczeń. Popełnia liczne błędy jednak jego wypowiedzi są zrozumiałe. |
Wg. wymagań podstawowych |
Dobry |
Uczeń dobrze zna słownictwo i wyrażenia z zakresu wymaganej tematyki. Zna reguły i zasady gramatyczne oraz potrafi je stosować w różnych sytuacjach komunikacyjnych. Ze sprawdzianów pisemnych uzyskuje wynik 72-87%; z kartkówek 76%-91% |
Uczeń dobrze rozumie przekaz pisemny i / lub ustny. Poprawnie reaguje we wszystkich sytuacjach komunikacyjnych objętych podstawą programową, potrafi uczestniczyć w rozmowie z zakresu wymaganej tematyki. Redaguje krótkie wypowiedzi pisemne na zadany temat. Stosuje poznane struktury językowe w nowych sytuacjach. Wypowiada się dość płynnie. Bardzo dobrze opanował formy regularne - dopuszczalne błędy w formach nieregularnych. |
Widoczna jest praca i starania ucznia. Uczeń wykazuje aktywność podczas zajęć lekcyjnych. |
Bardzo dobry |
Uczeń bardzo dobrze opanował słownictwo i wyrażenia z zakresu wymaganej tematyki. Zna reguły i zasady gramatyczne oraz potrafi je stosować w różnych sytuacjach komunikacyjnych. Ze sprawdzianów pisemnych uzyskuje wynik 88-97%, z kartkówek 92% - 99% |
Uczeń bardzo dobrze rozumie przekaz pisemny i / lub ustny. W sposób kreatywny stosuje poznane zagadnienia. Wypowiada się płynnie zarówno ustnie jak i pisemnie. Popełnia nieliczne błędy, które jest w stanie samodzielnie poprawić. |
Widoczna jest praca i starania ucznia. Uczeń chętnie wykonuje polecone zadania i bierze aktywny udział w lekcji. Uczeń jest systematyczny i samodzielny. |
Celujący |
Uczeń wykazuje się znajomością bardzo bogatego słownictwa i struktur gramatycznych nabytych podczas zajęć lekcyjnych jak również w wyniku samodzielnej pracy. Potrafi je twórczo zastosować w nowych sytuacjach. Ze sprawdzianów pisemnych uzyskuje wynik 98-100%; z kartkówek 100%. |
Uczeń potrafi wszystko, co jest wymagane na ocenę bardzo dobrą. Wypowiada się bardzo płynnie, swobodnie i wyczerpując temat. Wypowiedzi ustne i pisemne charakteryzuje: bogactwo leksykalne i różnorodność używanych struktur gramatycznych. Uczeń popełnia bardzo nieliczne błędy, nie zakłócające komunikacji, które potrafi samodzielnie poprawić. |
Widoczna jest praca i starania ucznia. Uczeń bierze aktywny udział w lekcji i wykazuje się dużą samodzielnością. Chętnie dzieli się wiedzą i umiejętnościami z kolegami. Przygotowuje referaty dot. geografii, historii, kultury Włoch lub inne dodatkowe prace. Reprezentuje szkołę na konkursach językowych. |
Ocenie podlegają prace pisemne (sprawdziany, kartkówki, wypracowania), wypowiedź ustna (konwersacja), prace domowe, prezentacje, referaty, aktywność podczas zajęć lekcyjnych oraz udział w zajęciach pozalekcyjnych (konkursy, wystawy inne wydarzenia klasowe, szkolne i pozaszkolne).