Wymagania edukacyjne- język francuski- klasa 3
- Szczegóły
- Opublikowano: wtorek, 11, wrzesień 2012 10:53
- Odsłony: 3833
WYMAGANIA EDUKACYJNE Z JĘZYKA FRANCUSKIEGO DLA KLASY 3
1.Mówienie
Uczeń potrafi :
- ogólnie opowiadać o swoich podróżach, a szczegółowo opowiedzieć o jednej z nich
- szczegółowo zaprezentować wybrane przez siebie miejsce ,kraj, miasto, które go urzekło , biorąc pod uwagę to : co tam robił , kiedy był, jak podróżował, potrafi dokładnie opisać co zwiedził, co zobaczył , opisać swoje wrażenia
- powiedzieć kilka zdań o niektórych regionach Francji , o Paryżu, o jego zabytkach
- w stopniu podstawowym lecz sprawnie posługiwać się czasem przeszłym, używając wszystkich poznanych określeń czasu
- stosować konstrukcje z użyciem zaimka '' y ''
- użyć poznanych czasowników
- zastosować zaimki pytające i stopniować przymiotniki
- biegle stosować poznany czas przyszły
- przekształcać zdania w obrębie poznanych czasów
- płynnie stosować grzecznościowe zwroty telefoniczne
- przeprowadzić rozmowę telefoniczną na temat spraw najważniejszych , codziennych
- wypowiadać się z zastosowaniem mowy zależnej
- określić swój stan zdrowia będąc u lekarza
- określić stan pogody w czasie teraźniejszym , przyszłym i przeszłym
- opisać zgubiony przedmiot
- powiedzieć o swoich zainteresowaniach sportowych
- odpowiadać na pytania dotyczące treści tekstu
2.Pisanie
Uczeń potrafi :
- umieścić ogłoszenie o zgubionym przedmiocie
- sporządzić notatkę, krótką formę użytkową na temat przebytej lub planowanej podróży
- wymienić główne zabytki Paryża
- zanotować informacje z rozmowy telefonicznej
- posługiwać się poznanymi czasami, zamieniać je
- krótko zanotować informacje o pogodzie
- przetworzyć mowę niezależną na mowę zależną
- zapisać poznane słowa z zakresu wizyty u lekarza , sportu i utrzymywania formy
3.Rozumienie tekstu pisanego
Uczeń potrafi :
- zrozumieć prognozę pogody i zjawiska z nią związane
- zrozumieć co jest napisane na recepcie
- rozpoznaje mowę zależną, poznane czasy
- przetłumaczyć teksty omawiane na lekcji
- przetłumaczyć proste nowe teksty z zawartością leksykalno-gramatyczną poznaną na lekcjach
4.Rozumienie ze słuchu
Uczeń rozumie :
- zapowiadaną prognozę pogody
- rozmówcę telefonicznego
- wypowiedzi w przeszłości , teraźniejszości i przyszłości
- kolegę i nauczyciela w scenkach- dialogach odgrywanych na lekcji
- wypowiedzi z użyciem poznanych zagadnień gramatycznych
Kryteria oceniania
FORMY SPRAWDZANIA WIEDZY:
-
pisemne:
a) niezapowiedziane kartkówki z 3 ostatnich lekcji
b) zapowiedziane kartkówki z większej partii materiału
c) całogodzinne sprawdziany
Prace pisemne będą oceniane według następującej skali procentowej:
Zadania klasowe:
100%- 98% - celujący
97% - 88% - bardzo dobry (5)
87% - 72% - dobry (4)
71% – 56% - dostateczny (3)
55% - 44 % - dopuszczający (2)
0d 43% - niedostateczny (1)
Kartkówki:
100% - celujący
99% -92% - bardzo dobry (5)
91% - 76% - dobry (4)
75% - 60% - dostateczny (3)
59% - 48% - dopuszczający (2)
Od 47% - niedostateczny (1)
Nauczyciel zapowiada sprawdzian minimum tydzień wcześniej.
-
ustne:
a) odpowiedź ustna z zakresu 3 ostatnich lekcji
b) odpowiedź ustna, obejmująca większą partię materiału
Uczeń może też otrzymać oceny za inne prace pisemne (np. list, notatka, pocztówka), sprawdzian rozumienia tekstu słuchanego i czytanego oraz za inne formy pracy na lekcji i w domu (aktywność, prezentacja, projekt, itp.)
MOŻLIWOŚCI POPRAWY:
Uczeń:
-
ma prawo poprawić sprawdzian tylko raz
-
poprawia sprawdzian w ciągu 2 tygodni od momentu oddania go przez nauczyciela
-
ma możliwość poprawienia oceny niedostatecznej (jeśli nauczyciel się zgodzi, może również poprawić ocenę dopuszczającą lub dostateczną).
-
poprawia wyłącznie oceny uzyskane z zapowiedzianych form sprawdzania wiedz – tj. całogodzinne sprawdziany, zapowiedziane kartkówki z większych partii materiału, dłuższe wypowiedzi ustne
-
niezapowiedziane kartkówki oraz odpowiedzi ustne z zakresu 3 ostatnich lekcji nie podlegają poprawie.
UWAGI:
· Uczniowie nieobecni na kartkówce lub sprawdzianie mają obowiązek napisania go na najbliższej lekcji (w przypadku nieobecności jednodniowej) lub w ciągu tygodnia od powrotu do szkoły po dłuższej absencji.
· Uczeń, która w trakcie pisania sprawdzianu, kartkówki, testu sprawdzającego rozumienie tekstu słuchanego lub czytanego korzysta z niedozwolonych form pomocy lub odpisuje od kolegów otrzymuje ocenę niedostateczną bez możliwości poprawy.
· Oceny za poszczególne formy wypowiedzi mają różną wartość, ocena semestralna lub ocena na koniec roku nie są średnimi matematycznymi ze wszystkich ocen.
· Uczeń może otrzymać ocenę celującą za znajomość języka przewyższającą poziomem materiał realizowany na lekcjach, udział i osiąganie wysokich wyników w konkursach językowych organizowanych w szkole i poza szkołą (np. Olimpiada Języka Angielskiego)
II Nieprzygotowanie (np) :
· np obejmuje wyłącznie brak zeszytu, książek, zadania domowego, nieprzygotowanie z 3 ostatnich lekcji (np nie obejmuje zapowiedzianych form sprawdzania wiedzy – tj. kartkówek / odpowiedzi ustnych z większych partii materiału oraz wypracowań)
· uczeń może zgłosić np 2 razy w ciągu semestru (każde kolejne jest równoznaczne z otrzymaniem oceny niedostatecznej) i robi to przed rozpozpoczęciem lekcji.