NaukaToSztuka 2

NaukaToSztuka 2

 

NaukaToSztuka, a my jesteśmy artystami! To już druga edycja projektu w ramach Ogólnopolskiej Olimpiady Zwolnieni z Teorii, w której młodzież z całego kraju wspólnie działa, próbując rozwiązać wybrany problem społeczny. Zespół NaukaToSztuka wziął na tapet temat edukacji. Licealistki aż zbyt dobrze znają problem ogromu nauki w polskich szkołach i wyciągają do rówieśników pomocną dłoń, dzieląc się technikami szybkiej i skutecznej nauki.

Już w zeszłorocznej edycji sześcioosobowy zespół, w skład którego wchodzily uczennice III LO rozpowszechniał wiedzę na temat efektywnego uczenia się nie tylko w internecie, ale także prowadząc zajęcia w 12 bielskich szkołach, na których skorzystało ponad tysiąc uczniów i uczennic. Instagram projektu, na którym aktywnie dzielono się metodami i ciekawostkami dotyczącymi efektywnej nauki, zebrał niemal 600 obserwujących, a ta liczba wciąż rośnie. W marcu ubiegłego roku zespół opublikował także darmowego e-booka na ten sam temat, którego zrealizowano we współpracy z RedakcjąBB. Jest on nadal dostępny do pobrania na mediach społecznościowych projektu.

Ale to koniec NaukaToSztuka! Druga edycja projektu wiąże się ze zmianą kolorystyki i nowym zespołem. Tym razem 3 uczennice VIII LO w Bielsku-Białej nie tylko dzielą się wiedzą na temat skutecznego zapamiętywania, ale także pomagają rówieśnikom uczyć się biologii i chemii – przedmiotów, które nierzadko sprawiają wiele problemów nawet najbystrzejszym. Wywiady i współprace w inspirującymi osobami, m.in. z Michałem Kuryłkiem czy studentką medycyny i modelką Kasią Bochniak pozwalają spojrzeć na te zagadnienia z więcej niż tylko jednej perspektywy.

Obecnie zespół niestrudzenie prowadzi kolejne warsztaty i aktywnie działa w mediach społecznościowych, szczególnie na Instagramie. Serdecznie zapraszamy do śledzenia kolejnych działań NaukaToSztuka „w realu” i online!

Olimpida Języka Łacińskiego

Sukcesy w Olimpiadzie Języka Łacińskiego

Z przyjemnością informujemy, że Hanna Hermann z klasy 4c uzyskała tytuł finalistki  XLII Olimpiady Języka Łacińskiego. Żeby znaleźć się w grupie najlepszych w Polsce, Hanna przetłumaczyła morze tekstów łacińskich na język polski, wykonała setki ćwiczeń gramatycznych, a także przeczytała mnóstwo lektur z zakresu literatury, historii, religii i kultury starożytnej Grecji i Rzymu.

To(nie)nawyk

To(nie)nawyk

Projekt społeczny To(nie)nawyk w ramach Olimpiady Zwolnieni z Teorii realizują uczennice naszego liceum. Dzięki niemu chcą poszerzyć świadomość na temat mało znanych zaburzeń obsesyjno-kompulsyjnych dotyczących ciała (BFRBs), takich jak obgryzanie paznokci czy skórek.

Takie zachowania mogą dotknąć każdego, zwłaszcza w wieku nastoletnim, a mimo tego są powszechnie lekceważone i uznawane za „zwykłe nawyki”. Prowadzące projekt „To(nie)nawyk” chcą z tym walczyć i poszerzać świadomość, aby więcej osób mogło szukać pomocy lub doradzić, spotykając osobę borykającą się z tym niedostrzeganym problemem.

Ten oryginalny pomysł to jedyny projekt o tej tematyce w Polsce. Więcej informacji na temat BFRBs w mediach społecznościowych:

 

Ogólnopolski Konkurs Języka Włoskiego

Finałowy etap Ogólnopolskiego Konkursu Języka Włoskiego

 

W poniedziałek 4 marca dwie uczennice klas trzecich: Patrycja K. i Maja Z. pod opieką Pani Anny Wojtaszek-Ziobro udały się do Lublina na finałowy etap Ogólnopolskiego Konkursu Języka Włoskiego organizowanego przez Katolicki Uniwersytet Lubelski. Organizatorzy powitali uczestniczki przyjemną atmosferą i pozytywnym nastawieniem, a przede wszystkim ogromem motywacji do nauki. Uczennice naszej szkoły zmierzyły się z pasjonatami i pasjonatkami języka i kultury włoskiej z całej Polski. Opłaciły się wielogodzinne przygotowania i nieoceniona pomoc pani Wojtaszek-Ziobro. Mimo bardzo dużej trudności testu, Patrycja i Maja uzyskały bardzo dobre wyniki i wysokie miejsca Wróciły do Bielska-Białej z tytułem finalistek i atrakcyjnymi nagrodami rzeczowymi. 

1254

 

 

Międzyszkolny turniej szachowy '24

Międzyszkolny turniej szachowy '24. LO3 vs LO5

Zapraszamy do galerii zdjęć turniejowych autorstwa naszego ucznia Huberta Haladyna"