Fotografia z książką; KONKURS

Fotografia z książką; KONKURS

 

Biblioteka szkolna oraz Zuzanna Michalik , Oliwia Weksej, Daria Czupryna ogłaszają konkurs na "Fotografię z książką" dla uczniów i nauczycieli.

Prace w formacie JPEG do 3MB w prosimy przesłać w terminie do 13 kwietnia mailem na e-dziennik do Zuzanny Michalik (3 GIM).

Rozstrzygnięcie konkursu 27 kwietnia w Światowym Dniu Grafika. 

Przewidziane nagrody. Serdecznie zachęcamy do wzięcia udziału. 

 

REGULAMIN KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO  „FOTOGRAFIA Z KSIĄŻKĄ”

Organizator:

Zuzanna Michalik, Oliwia Weksej, Daria Czupryna (projekt gimnazjalny) oraz biblioteka szkolna.

1.

Konkurs jest przeznaczony dla uczniów Gimnazjum Dwujęzycznego nr 2i   III LO im. Żeromskiego oraz nauczycieli.

2.

Zadaniem konkursowym jest wykonanie fotografii z motywem książki.

3.

Cele konkursu:

  • propagowanie czytelnictwa wśród młodzieży,
  • rozpowszechnianie książki oraz idei fotografowania jako aktywnej formy spędzania wolnego czasu,
  • rozwijanie kreatywności i twórczej wyobraźni

4.

Zasady ogólne:

  • każdy uczestnik zgłasza do 2 prac
  • format prac: oryginalne fotografie zapisane w formacie JPEG, jedno zdjęcie nie może przekraczać 3MB

5.

Miejsce i termin składania prac:
prace należy  przesłać na e-dziennik do Zuzanny Michalik  z klasy 3 GIM
do dnia 13 kwietnia 2018r.

6.  

Komisja powołana przez organizatorów będzie oceniała prace biorąc pod uwagę:

  • prezentację tematu,
  • oryginalne  ujęcie tematu,
  • ogólną estetykę,
  • efektem wizualny,
  • przejrzystość i techniczną poprawność  wykonania.

7.

Wyniki konkursu i wręczenie nagród odbędzie się  dnia 27 kwietnia w bibliotece szkolnej o godz. 10,05.  Najciekawsze prace zostaną zaprezentowane  na wystawie.

 Pozdrawiam Monika Lewandowska

Ranking Szkół - PERSPEKTYWY 2018

 

Perspektywy opublikowały nowy ranking techników i liceów, w którym to rankingu znalazło się także III LO im. Stefana Żeromskiego. Znaleźliśmy się w znamienitym gronie wielu wspaniałych szkół z całego kraju i uzyskalimy tytuł "Srebrnej Szkoły".

Równocześnie dziękujemy tym wszystkim, dzięki którym znaleźliśmy się w tym właśnie miejscu...

Pełny ranking szkół można zobaczyć na stronie www.perspektywy.pl, klikając tutaj.

Wszystkiego Dobrego!

 

Szczęście nadaje sens życiu,

to magia w Twym sercu zaklęta.

Nie pozwól mu zostać w ukryciu,

podaruj je bliskim w święta.

Wesołych Świąt Bożego Narodzenia!

A ta gwiazda betlejemska

co zapala się o zmroku,

niech przyniesie Wam pomyślność

w nadchodzącym Nowym Roku.

Certyfikat Cambridge English

Z przyjemnością informujemy, że szkoła otrzymała certyfikat Exam Preparation Centre 2018.

Kreatywny eksperymentator 2.

KREATYWNY EKSPERYMENTATOR

Końcem poprzedniego roku szkolnego, zaczęliśmy (obecna klasa 2b) wyjazdy na Uniwersytet Śląski w Katowicach w ramach unijnego projektu „Kreatywny eksperymentator”.

Pierwsze 2 bloki zajęć, odbywające się jeszcze w zeszłym roku szkolnym dotyczyły bardziej psychologii niż chemii. Tematami było kreatywne myślenie oraz komunikacja miedzyludzka. Obejmowały one wiele ćwiczeń praktycznych, pozwalających rozwinąć nam wyżej wymienione umiejętności, ale także wiedzę czysto teoretyczną.

Początkiem tego roku szkolnego, rozpoczęły się dla nas długo oczekiwane zajęcia chemiczne. Na razie odbyły się 3 spotkania podczas których rozwijaliśmy swoją wiedzę związaną z chemią.

Pierwsze zajęcia chemiczne, mające miejsce końcem września obejmowały głównie zagadnienia czysto teoretyczne takie jak zasady postępowania w laboratorium oraz jego wyposażenie. Te warsztaty pozostawiły nas z lekkim niedosytem, przez co tym bardziej czekaliśmy na kolejne spotkanie z UŚ-em.

Tym razem odbyło się ono w filii UŚ w Chorzowie, gdzie mogliśmy zobaczyć laboratoria z prawdziwego zdarzenia, dużo bardziej nowoczesne, niż w Katowicach. Tam tematem były tlenki, wodorotlenki i kwasy. Nareszcie, mogliśmy poczuć się jak młodzi chemicy i nie tylko zobaczyć eksperymenty chemiczne, ale przede wszystkim sami je przeprowadzić.

Listopadowe zajęcia miały charakter warsztatów komputerowych. Nie była to jednak informatyka jaką znamy ze szkoły, a chemia informatyczna. Zostaliśmy zaznajomieni z programami takimi jak ChemSketch, który pozwala zwizualizować wzory strukturalne cząsteczek nie tylko prostych, ale przede wszystkim tych bardziej skomplikowanych. Pracowaliśmy np. na cząsteczkach: morfiny, amfetaminy, paracetamolu czy sildenafilu (viagry). Oprócz tego poznaliśmy bazy danych związków chemicznych, oraz platformy edukacyjne pozwalające zagłębiać i sprawdzać swoją wiedzę w zakresie chemii.

Kinga Batorowicz i Kinga Zemlik