EDB- wymagania dla gimnazjum 2014/2015

Wymagania edukacyjne

z Edukacji dla bezpieczeństwa

w klasie III Gimnazjum Dwujęzycznego

w roku szkolnym 2014/2015

Ocena

Umiejętności i aktywność

Uczeń:

Wiedza

Uczeń:

Celująca

- inicjuje dyskusję

- przedstawia własne (racjonalne) koncepcje rozwiązań, działań, przedsięwzięć

- systematycznie wzbogaca swoją wiedzę i umiejętności, dzieli się tym z grupą

- odnajduje analogie, wskazuje szanse i zagrożenia określonych rozwiązań

- wyraża własny, krytyczny, twórczy stosunek do omawianych zagadnień

- argumentuje w obronie własnych poglądów, posługując się wiedzą pozaprogramową

-   opanował materiał obowiązujący na ocenę bardzo dobrą

-   zdobył wiedzę znacznie wykraczającą poza zakres materiału programowego

Bardzo dobra  

- sprawnie korzysta ze wszystkich dostępnych źródeł informacji

- samodzielnie rozwiązuje zadania i problemy postawione przez nauczyciela

-   jest aktywny na lekcjach i zajęciach pozalekcyjnych (zawodach, konkursach)

-   bezbłędnie wykonuje czynności ratownicze, koryguje błędy kolegów

- odpowiednio wykorzystuje sprzęt i środki ratownicze

- sprawnie wyszukuje w różnych źródłach informacje o sposobach alternatywnego działania (także doraźnego)

- umie pokierować grupą rówieśników;

- zdobył pełen zakres wiedzy

przewidziany w programie

- sprawnie wykorzystuje wiedzę z różnych przedmiotów do rozwiązywania zadań z

zakresu edukacji dla bezpieczeństwa

Dobra

- samodzielnie korzysta ze wskazanych źródeł informacji

- poprawnie rozumuje w kategoriach przyczynowo-skutkowych

- samodzielnie wykonuje typowe zadania o niewielkim stopniu złożoności

- podejmuje wybrane zadania dodatkowe

- jest aktywny w czasie lekcji

- poprawnie wykonuje czynności ratownicze, umie dobrać potrzebny sprzęt i wykorzystać niektóre środki ratownicze

- opanował materiał programowy w stopniu

zadowalającym

Dostateczna

- pod kierunkiem nauczyciela wykorzystuje podstawowe źródła informacji

- samodzielnie wykonuje proste zadania w trakcie zajęć

przejawia przeciętną aktywność

- opanował podstawowe elementy programu, pozwalające na podejmowanie w otoczeniu działań ratowniczych i zabezpieczających

Dopuszczająca

- przy pomocy nauczyciela wykonuje proste polecenia, wykorzystując podstawowe umiejętności

- wykazuje braki w wiedzy, nie uniemożliwiają one jednak dalszej edukacji i mogą zostać usunięte

Niedostateczna

- nie potrafi wykonać prostych poleceń, wymagających zastosowania podstawowych umiejętności

- wykazuje braki w wiedzy, które uniemożliwiają dalszy rozwój w ramach przedmiotu

                                                                                                                                                                                                                    Opracował: Szymon Sobecki