Wymagania edukacyjne klasa 4

WYMAGANIA  EDUKACYJNE  Z  JĘZYKA  FRANCUSKIEGO   DLA  KLASY  4

1.Mówienie

Uczeń potrafi :

-  ogólnie opowiadać o swoich podróżach, a szczegółowo opowiedzieć o jednej z nich

- posiadać wiedzę na temat środowiska, ekologii w świecie

- ogólnie opowiadać o zaletach i wadach telewizji

-  szczegółowo zaprezentować wybrane przez siebie miejsce ,kraj, miasto, które go urzekło , biorąc pod uwagę to : co tam robił , kiedy był, jak podróżował, potrafi dokładnie opisać co zwiedził, co zobaczył , opisać swoje wrażenia

- powiedzieć kilka zdań o niektórych regionach Francji , o Paryżu, o jego zabytkach

- w stopniu podstawowym lecz sprawnie posługiwać się czasem  przeszłym, używając wszystkich poznanych określeń czasu

- stosować konstrukcje z użyciem zaimka '' y '' COI COD zaimek „EN”

-  użyć poznanych czasowników

- zastosować zaimki pytające i stopniować przymiotniki

- biegle stosować poznane czasy przyszłe , teraźniejsze- przyszłe i czas subjonctif

- przekształcać zdania w obrębie poznanych czasów

- płynnie stosować grzecznościowe zwroty telefoniczne

- przeprowadzić rozmowę telefoniczną na temat spraw najważniejszych , codziennych

- wypowiadać się z zastosowaniem mowy zależnej

- określić swój stan zdrowia będąc u lekarza

- określić stan pogody w czasie teraźniejszym , przyszłym i przeszłym

- opisać zgubiony przedmiot

- powiedzieć o swoich zainteresowaniach sportowych

- odpowiadać na pytania dotyczące treści tekstu

2.Pisanie

Uczeń potrafi :

- umieścić ogłoszenie o zgubionym przedmiocie

- sporządzić notatkę, krótką formę użytkową na temat przebytej lub planowanej podróży

- wymienić główne zabytki Paryża

- zanotować informacje z rozmowy telefonicznej

- posługiwać się poznanymi czasami, zamieniać je

- krótko zanotować informacje o pogodzie

- przetworzyć mowę niezależną na   mowę zależną

- zapisać poznane słowa z zakresu wizyty u lekarza , sportu i utrzymywania formy

3.Rozumienie tekstu pisanego

Uczeń potrafi :

-  zrozumieć prognozę pogody i zjawiska z nią związane

- zrozumieć co jest napisane na recepcie

- rozpoznaje mowę zależną, poznane czasy

-  przetłumaczyć teksty omawiane na lekcji

- przetłumaczyć proste nowe teksty z zawartością leksykalno-gramatyczną poznaną na lekcjach

4.Rozumienie ze słuchu

Uczeń rozumie :

- zapowiadaną prognozę pogody

-  rozmówcę telefonicznego

-  wypowiedzi w przeszłości , teraźniejszości i przyszłości

- kolegę i nauczyciela w scenkach- dialogach odgrywanych na lekcji

- wypowiedzi z użyciem poznanych zagadnień gramatycznych

Kryteria oceniania

FORMY SPRAWDZANIA WIEDZY:

  1. pisemne:

a)      niezapowiedziane kartkówki z 3 ostatnich lekcji

b)     zapowiedziane kartkówki z większej partii materiału

c)      całogodzinne sprawdziany

Prace pisemne będą oceniane według następującej skali procentowej:

Zadania klasowe:

45 - 59% - dopuszczający,

b) 60 - 74% - dostateczny,

c) 75 - 89% - dobry,

d) 90 - 97% - bardzo dobry,

e) 98 - 100% - celujący.

Kartkówki:

100% - celujący

99% -92% - bardzo dobry (5)

91% - 76% - dobry (4)

75% - 60% - dostateczny (3)

59% - 48% - dopuszczający (2)

Od 47% - niedostateczny (1)

Nauczyciel zapowiada sprawdzian minimum tydzień wcześniej.

  1. ustne:

a)     odpowiedź ustna z zakresu 3 ostatnich lekcji

b)     odpowiedź ustna, obejmująca większą partię materiału

Uczeń może też otrzymać oceny za inne prace pisemne (np. list, notatka, pocztówka), sprawdzian rozumienia tekstu słuchanego i czytanego oraz za inne formy pracy na lekcji i w domu (aktywność, prezentacja, projekt, itp.)

MOŻLIWOŚCI POPRAWY:

Uczeń:

  1. ma prawo poprawić sprawdzian tylko raz

  2. poprawia sprawdzian w ciągu 2 tygodni od momentu oddania go przez nauczyciela

  3. ma możliwość poprawienia oceny niedostatecznej (jeśli nauczyciel się zgodzi, może również poprawić ocenę dopuszczającą lub dostateczną).

  4. poprawia wyłącznie oceny uzyskane z zapowiedzianych form sprawdzania wiedz – tj. całogodzinne sprawdziany, zapowiedziane kartkówki z większych partii materiału, dłuższe wypowiedzi ustne

  5. niezapowiedziane kartkówki oraz odpowiedzi ustne z zakresu 3 ostatnich lekcji nie podlegają poprawie.

UWAGI:

·         Uczniowie nieobecni na kartkówce lub sprawdzianie mają obowiązek napisania go na najbliższej lekcji (w przypadku nieobecności jednodniowej) lub w ciągu tygodnia od powrotu do szkoły po dłuższej absencji.

·         Uczeń, która w trakcie pisania sprawdzianu, kartkówki, testu sprawdzającego rozumienie tekstu słuchanego lub czytanego korzysta z niedozwolonych form pomocy lub odpisuje od kolegów otrzymuje ocenę niedostateczną bez możliwości poprawy.

·         Oceny za poszczególne formy wypowiedzi mają różną wartość, ocena semestralna lub ocena na koniec roku nie są średnimi matematycznymi ze wszystkich ocen.

·         Uczeń może otrzymać ocenę celującą za znajomość języka przewyższającą poziomem materiał realizowany na lekcjach, udział i osiąganie wysokich wyników w konkursach językowych organizowanych w szkole i poza szkołą (np. Olimpiada Języka Angielskiego)

II Nieprzygotowanie (np) :

·        np obejmuje wyłącznie brak zeszytu, książek, zadania domowego, nieprzygotowanie z 3 ostatnich lekcji (np nie obejmuje zapowiedzianych form sprawdzania wiedzy – tj. kartkówek / odpowiedzi ustnych z większych partii materiału oraz wypracowań)

·        uczeń może zgłosić np 2 razy w ciągu semestru (każde kolejne jest równoznaczne z otrzymaniem oceny niedostatecznej) i robi to przed rozpozpoczęciem lekcji.

 

WYCIECZKA DO PARYŻA 2019

W dniach 26.05 - 31.05 2019 odbędzie się wycieczka PARYŻ I DOLINA LOARY organizowana przez nauczyciela języka francuskiego p. Barbarę Biskup. Zapisy rozpoczną się w poniedziałek (5 listopada) w pokoju nr 16. Warunkiem zapisu jest wpłata 500 zł zaliczki, reszta zostanie rozłożona na dogodne raty. Poniżej w załącznikach informacje dotyczące wyjazdu, a wszelkie dodatkowe informacje u p. Biskup.
Zapraszamy!!!

Program (zobacz).

Ubezpieczenie kosztów (zobacz).

Ubezpieczenie podrózy (zobacz).

Ubezpieczenie ogólne (zobacz).

Ubezpieczenie rezerwacji (zobacz).

Klauzula (zobacz).

Warunki uczestnictwa (zobacz).

Wymagania edukacyjne, język francuski- klasa2

 

WYMAGANIA  EDUKACYJNE  Z  JĘZYKA  FRANCUSKIEGO   DLA  KLASY  II   

1.Mówienie

Uczeń potrafi :

- ustalić godzinę i miejsce spotkania w rozmowie telefonicznej i bezpośredniej

- odmówić, zaakceptować, zaprosić, krótko argumentując

- porozumieć się na dworcu, kupując bilet, pytając o kursowanie pociągów

- porozumieć się w biurze podróży

- dokonać  zakupu w sklepie odzieżowym i spożywczym

- porozmawiać z kelnerem w restauracji, złożyć zamówienie, zebrać zamówienie

  od  osób z nim będących w restauracji

- stosować rodzajnik cząstkowy

- podać przepis kulinarny

- posługiwać się w stopniu podstawowym poznanym czasem przeszłym

- zamienić czas przeszły na teraźniejszy i odwrotnie

- użyć czasu przeszłego w formie przeczącej i pytającej

- wymienić sklepy i produkty, które można w danym sklepie nabyć

2.Pisanie

Uczeń potrafi :

- zapisać informacje, które uzyskał podczas rozmowy telefonicznej

- posługiwać się czasem przeszłym

-  uzupełnić teksty właściwymi rodzajnikami , przyimkami i zaimkami

- podać prosty przepis kulinarny, używają poznanych konstrukcji gramatycznych

 

3.Rozumienie tekstu pisanego

Uczeń potrafi :

–rozpoznać w tekście poznany czas przeszły

–zrozumieć teksty zawierające słownictwo objęte materiałem nauczania, zarówno  dialogi jak i polecenia, ćwiczenia i teksty dodatkowe

4.Rozumienie ze słuchu

Uczeń rozumie :

- wypowiedzi w czasie przeszłym zarejestrowane na nagraniu, nauczyciela i swoich kolegów

-  pytania zadawane przez obsługę w biurze podróży

- pytania przy okienku kasowym w trakcie kupowania biletu

- pytania sprzedawcy

-  zaproszenia, propozycje

Kryteria oceniania

FORMY SPRAWDZANIA WIEDZY:

  1. pisemne:

a)      niezapowiedziane kartkówki z 3 ostatnich lekcji

b)     zapowiedziane kartkówki z większej partii materiału

c)      całogodzinne sprawdziany

Prace pisemne będą oceniane według następującej skali procentowej:

Zadania klasowe:

100%- 98% - celujący

97% - 88% - bardzo dobry (5)

87% - 72% -  dobry (4)

71% – 56% - dostateczny (3)

55% - 44 % -  dopuszczający (2)

0d 43% - niedostateczny (1)

Kartkówki:

100% - celujący

99% -92% - bardzo dobry (5)

91% - 76% - dobry (4)

75% - 60% - dostateczny (3)

59% - 48% - dopuszczający (2)

Od 47% - niedostateczny (1)

Nauczyciel zapowiada sprawdzian minimum tydzień wcześniej.

  1. ustne:

a)     odpowiedź ustna z zakresu 3 ostatnich lekcji

b)     odpowiedź ustna, obejmująca większą partię materiału

Uczeń może też otrzymać oceny za inne prace pisemne (np. list, notatka, pocztówka), sprawdzian rozumienia tekstu słuchanego i czytanego oraz za inne formy pracy na lekcji i w domu (aktywność, prezentacja, projekt, itp.)

MOŻLIWOŚCI POPRAWY:

Uczeń:

  1. ma prawo poprawić sprawdzian tylko raz

  2. poprawia sprawdzian w ciągu 2 tygodni od momentu oddania go przez nauczyciela

  3. ma możliwość poprawienia oceny niedostatecznej (jeśli nauczyciel się zgodzi, może również poprawić ocenę dopuszczającą lub dostateczną).

  4. poprawia wyłącznie oceny uzyskane z zapowiedzianych form sprawdzania wiedz – tj. całogodzinne sprawdziany, zapowiedziane kartkówki z większych partii materiału, dłuższe wypowiedzi ustne

  5. niezapowiedziane kartkówki oraz odpowiedzi ustne z zakresu 3 ostatnich lekcji nie podlegają poprawie.

UWAGI:

·         Uczniowie nieobecni na kartkówce lub sprawdzianie mają obowiązek napisania go na najbliższej lekcji (w przypadku nieobecności jednodniowej) lub w ciągu tygodnia od powrotu do szkoły po dłuższej absencji.

·         Uczeń, która w trakcie pisania sprawdzianu, kartkówki, testu sprawdzającego rozumienie tekstu słuchanego lub czytanego korzysta z niedozwolonych form pomocy lub odpisuje od kolegów otrzymuje ocenę niedostateczną bez możliwości poprawy.

·         Oceny za poszczególne formy wypowiedzi mają różną wartość, ocena semestralna lub ocena na koniec roku nie są średnimi matematycznymi ze wszystkich ocen.

·         Uczeń może otrzymać ocenę celującą za znajomość języka przewyższającą poziomem materiał realizowany na lekcjach, udział i osiąganie wysokich wyników w konkursach językowych organizowanych w szkole i poza szkołą (np. Olimpiada Języka Angielskiego)

II Nieprzygotowanie (np) :

·        np obejmuje wyłącznie brak zeszytu, książek, zadania domowego, nieprzygotowanie z 3 ostatnich lekcji (np nie obejmuje zapowiedzianych form sprawdzania wiedzy – tj. kartkówek / odpowiedzi ustnych z większych partii materiału oraz wypracowań)

·        uczeń może zgłosić np 2 razy w ciągu semestru (każde kolejne jest równoznaczne z otrzymaniem oceny niedostatecznej) i robi to przed rozpoczęciem lekcji.

Wymagania edukacyjne- język francuski- klasa 3

 

WYMAGANIA  EDUKACYJNE  Z  JĘZYKA  FRANCUSKIEGO   DLA  KLASY  3  

1.Mówienie

Uczeń potrafi :

-  ogólnie opowiadać o swoich podróżach, a szczegółowo opowiedzieć o jednej z nich

-  szczegółowo zaprezentować wybrane przez siebie miejsce ,kraj, miasto, które go urzekło , biorąc pod uwagę to : co tam robił , kiedy był, jak podróżował, potrafi dokładnie opisać co zwiedził, co zobaczył , opisać swoje wrażenia

- powiedzieć kilka zdań o niektórych regionach Francji , o Paryżu, o jego zabytkach

- w stopniu podstawowym lecz sprawnie posługiwać się czasem  przeszłym, używając wszystkich poznanych określeń czasu

- stosować konstrukcje z użyciem zaimka '' y ''

-  użyć poznanych czasowników

- zastosować zaimki pytające i stopniować przymiotniki

- biegle stosować poznany czas przyszły

- przekształcać zdania w obrębie poznanych czasów

- płynnie stosować grzecznościowe zwroty telefoniczne

- przeprowadzić rozmowę telefoniczną na temat spraw najważniejszych , codziennych

- wypowiadać się z zastosowaniem mowy zależnej

- określić swój stan zdrowia będąc u lekarza

- określić stan pogody w czasie teraźniejszym , przyszłym i przeszłym

- opisać zgubiony przedmiot

- powiedzieć o swoich zainteresowaniach sportowych

- odpowiadać na pytania dotyczące treści tekstu

2.Pisanie

Uczeń potrafi :

- umieścić ogłoszenie o zgubionym przedmiocie

- sporządzić notatkę, krótką formę użytkową na temat przebytej lub planowanej podróży

- wymienić główne zabytki Paryża

- zanotować informacje z rozmowy telefonicznej

- posługiwać się poznanymi czasami, zamieniać je

- krótko zanotować informacje o pogodzie

- przetworzyć mowę niezależną na   mowę zależną

- zapisać poznane słowa z zakresu wizyty u lekarza , sportu i utrzymywania formy

3.Rozumienie tekstu pisanego

Uczeń potrafi :

-  zrozumieć prognozę pogody i zjawiska z nią związane

- zrozumieć co jest napisane na recepcie

- rozpoznaje mowę zależną, poznane czasy

-  przetłumaczyć teksty omawiane na lekcji

- przetłumaczyć proste nowe teksty z zawartością leksykalno-gramatyczną poznaną na lekcjach

4.Rozumienie ze słuchu

Uczeń rozumie :

- zapowiadaną prognozę pogody

-  rozmówcę telefonicznego

-  wypowiedzi w przeszłości , teraźniejszości i przyszłości

- kolegę i nauczyciela w scenkach- dialogach odgrywanych na lekcji

- wypowiedzi z użyciem poznanych zagadnień gramatycznych

 

Kryteria oceniania

 

FORMY SPRAWDZANIA WIEDZY:

 

  1. pisemne:

 

a)      niezapowiedziane kartkówki z 3 ostatnich lekcji

 

b)     zapowiedziane kartkówki z większej partii materiału

 

c)      całogodzinne sprawdziany

 

Prace pisemne będą oceniane według następującej skali procentowej:

 

Zadania klasowe:

 

100%- 98% - celujący

 

97% - 88% - bardzo dobry (5)

 

87% - 72% -  dobry (4)

 

71% – 56% - dostateczny (3)

55% - 44 % -  dopuszczający (2)

0d 43% - niedostateczny (1)

 

Kartkówki:

 

100% - celujący

 

99% -92% - bardzo dobry (5)

 

91% - 76% - dobry (4)

 

75% - 60% - dostateczny (3)

 

59% - 48% - dopuszczający (2)

 

Od 47% - niedostateczny (1)

 

Nauczyciel zapowiada sprawdzian minimum tydzień wcześniej.

 

  1. ustne:

 

a)     odpowiedź ustna z zakresu 3 ostatnich lekcji

 

b)     odpowiedź ustna, obejmująca większą partię materiału

 

Uczeń może też otrzymać oceny za inne prace pisemne (np. list, notatka, pocztówka), sprawdzian rozumienia tekstu słuchanego i czytanego oraz za inne formy pracy na lekcji i w domu (aktywność, prezentacja, projekt, itp.)

 

MOŻLIWOŚCI POPRAWY:

 

Uczeń:

 

  1. ma prawo poprawić sprawdzian tylko raz

  2. poprawia sprawdzian w ciągu 2 tygodni od momentu oddania go przez nauczyciela

  3. ma możliwość poprawienia oceny niedostatecznej (jeśli nauczyciel się zgodzi, może również poprawić ocenę dopuszczającą lub dostateczną).

  4. poprawia wyłącznie oceny uzyskane z zapowiedzianych form sprawdzania wiedz – tj. całogodzinne sprawdziany, zapowiedziane kartkówki z większych partii materiału, dłuższe wypowiedzi ustne

  5. niezapowiedziane kartkówki oraz odpowiedzi ustne z zakresu 3 ostatnich lekcji nie podlegają poprawie.

 

UWAGI:

 

·         Uczniowie nieobecni na kartkówce lub sprawdzianie mają obowiązek napisania go na najbliższej lekcji (w przypadku nieobecności jednodniowej) lub w ciągu tygodnia od powrotu do szkoły po dłuższej absencji.

 

·         Uczeń, która w trakcie pisania sprawdzianu, kartkówki, testu sprawdzającego rozumienie tekstu słuchanego lub czytanego korzysta z niedozwolonych form pomocy lub odpisuje od kolegów otrzymuje ocenę niedostateczną bez możliwości poprawy.

 

·         Oceny za poszczególne formy wypowiedzi mają różną wartość, ocena semestralna lub ocena na koniec roku nie są średnimi matematycznymi ze wszystkich ocen.

 

·         Uczeń może otrzymać ocenę celującą za znajomość języka przewyższającą poziomem materiał realizowany na lekcjach, udział i osiąganie wysokich wyników w konkursach językowych organizowanych w szkole i poza szkołą (np. Olimpiada Języka Angielskiego)

 

II Nieprzygotowanie (np) :

 

·        np obejmuje wyłącznie brak zeszytu, książek, zadania domowego, nieprzygotowanie z 3 ostatnich lekcji (np nie obejmuje zapowiedzianych form sprawdzania wiedzy – tj. kartkówek / odpowiedzi ustnych z większych partii materiału oraz wypracowań)

 

·        uczeń może zgłosić np 2 razy w ciągu semestru (każde kolejne jest równoznaczne z otrzymaniem oceny niedostatecznej) i robi to przed rozpozpoczęciem lekcji.

 

Wymagania edukacyjne, język francuski - klasa 1

KRYTERIA OCENIANIA Z JĘZYKA FRANCUSKIEGO  - KLASA PIERWSZA

  I. Odpowiedź ustna– uczeń może być pytany z trzech ostatnich jednostek tematycznych – materiał może obejmować

      więcej niż trzy ostatnie lekcje. Oceniając odpowiedź ustną nauczyciel bierze pod uwagę:

      - płynność i skuteczność komunikacji,

      - poprawność fonetyczną ( wymowę )

      - dobór materiału leksykalnego i gramatycznego,

      - poprawność językową

Ocena dopuszczająca – ubogie słownictwo, nieporadne użycie struktur składniowych, liczne błędy językowe, które

                                        uniemożliwiają lub znacznie zakłócają komunikację, brak płynności wypowiedzi, niepoprawna

                                        wymowa i intonacja.

Ocena dostateczna    - podstawowe słownictwo, ograniczony zakres struktur gramatycznych, liczne powtórzenia,

                                      błędy językowe częściowo zakłócające komunikację, wypowiedź niezbyt płynna, częściowo

                                      niepoprawna wymowa i intonacja.

Ocena  dobra            -  zadawalający poziom znajomości słownictwa i struktur gramatycznych, błędy językowe

                                      nie zakłócają komunikacji, wypowiedź płynna, uczeń wykorzystuje nowe, poznane na lekcjach

                                      słownictwo i struktury gramatyczne.

Ocena bardzo dobra – bogate słownictwo i frazeologia zgodne z tematem wypowiedzi, urozmaicone słownictwo

                                       i struktury gramatyczne, sporadyczne błędy językowe nie zakłócają komunikacji, poprawna

                                       wymowa i intonacja.

Ocena celująca - 

bogate słownictwo i frazeologia zgodne z tematem wypowiedzi, urozmaicone słownictwo

                                       i struktury gramatyczne, brak błędów językowych, poprawna

                                       wymowa i intonacja.

III. Uczeń otrzymuje także ocenę za sprawdziany rozumienia tekstu słuchanego i pisanego.   Przy ocenianiu tych prac stosowany jest WSO.

IV. Uczeń może także otrzymać ocenę za inne formy pracy na lekcji lub w domu ( aktywność, prezentacja, projekt, itp.)

Uczeń/uczennica, która w trakcie pisania sprawdzianu, kartkówki, testu sprawdzającego rozumienie tekstu słuchanego lub czytanego korzysta z niedozwolonych form pomocy lub odpisuje od kolegów otrzymuje ocenę niedostateczną bez możliwości poprawy.

Każdą ocenę niedostateczną można poprawić w terminie 2 tygodni od momentu jej otrzymania. Poprawa innych ocen jest możliwa tylko po wcześniejszym wyrażeniu zgody przez nauczyciela.

Uczniowie nieobecni na kartkówce lub sprawdzianie mają obowiązek napisania go na najbliższej lekcji

( w przypadku nieobecności jednodniowej) lub w ciągu tygodnia od powrotu do szkoły po dłuższej absencji.

Uczniowie mają prawo dwa razy w semestrze zgłosić nieprzygotowanie do zajęć bez podania powodu.

Nieprzygotowanie do zajęć należy zgłosić nauczycielowi przed rozpoczęciem lekcji.

Oceny za poszczególne formy wypowiedzi mają różną wartość, ocena semestralna lub ocena na koniec roku nie są średnimi matematycznymi ze wszystkich ocen.

Ocenę celującą może otrzymać uczeń, który w maksymalnym zakresie realizuje podstawę programową i w ocenach cząstkowych posiada oceny bardzo dobre i celujące.

 

ODPOWIEDŹ PISEMNA:

  • kartkówki obejmujące materiał z trzech ostatnich lekcji (mogą być niezapowiedziane). Oceniane są zgodnie z Wewnątrzszkolnym Systemem Oceniania.
  • celujący - 100%

bardzo dobry – 99% – 92%

dobry – 91% - 76%

dostateczny – 75% - 60%

dopuszczający – 59% - 48%

niedostateczny – od 47%

  • sprawdzianyobejmujące większe partie materiału, zapowiedziane wcześniej. Oceniane są zgodnie z Wewnątrzszkolnym Systemem Oceniania.
  • celujący- 100%- 98%

bardzo dobry – 97%- 88%

dobry – 87% - 72%

dostateczny – 71%-56%

dopuszczający –  55% -44%

niedostateczny –  od 43%

$1§  Materiał gramatyczny i leksykalny wymagany w trakcie odpowiedzi ustnej i pisemnej  związany jest

       z podręcznikiem  i dodatkowymi ćwiczeniami wprowadzanymi w trakcie lekcji.

WYMAGANIA  EDUKACYJNE  Z  JĘZYKA  FRANCUSKIEGO   DLA  KLASY  I    

1.Mówienie

Uczeń potrafi :

-         odpowiadać na pytania nauczyciela i kolegów związane z sytuacja w klasie,

-         zapytać o drogę  i wytłumaczyć jak dojść do wskazanego miejsca,

-         podać godzinę i datę,

-         opowiedzieć o ulubionym mieście o rodzinie i przyjaciołach,

-         opowiedzieć o ulubionym mieście,

-         opowiedzieć o swoim codziennym dniu.

-         Wyrazić swoje uczucia pozytywne i negatywne,

-         wynająć lub kupić mieszkanie.

2.Pisanie

Uczeń potrafi :

-         opisać drogę,

-         napisać adres na kopercie i wypełnić kwestionariusz osobowy,

-         napisać kartkę okolicznościową np. z życzeniami, z pozdrowieniami z podziękowaniem,

-         napisać krótki list do kolegi, w którym podaje różne informacje o sobie]

-         posługiwać się poznanym czasem przyszłym,

-         uzupełnić tekst lub ćwiczenia poznanymi zaimkami, przyimkami i rodzajnikami

-         napisać godziny i daty,

-         opisać mieszkanie lub ulubione miasto.

Rozumienie tekstu pisanego

Uczeń potrafi:

-         zrozumieć teksty zawierające poznany materiał gramatyczny i leksykalny, zarówno dialogi jaki i polecenia, ćwiczenia z podręcznika i teksty dodatkowe,

-         zrozumieć napisy, powiadomienia, tablice informacyjne najczęściej spotykane za granicą np. napisy stosowane w ruchu ulicznym. Tablice z nazwami niektórych urzędów i instytucji, rozkłady zajęć,

-         zdobyć umiejętności posługiwania się słownikiem dwujęzycznym w celu znalezienia znaczenia jednostek leksykalnych, jak również informacji o ich wymowie( na podstawie transkrypcji fonetycznej.

4.Rozumienie ze słuchu

Uczeń rozumie:

-         wypowiedzi w czasie przyszłym i trybie rozkazującym

-         krótkie zaproszenia,

-         pytania o drogę,

-         pytania związane z wynajmem lub kupnem mieszkania,

-         teksty i dialogi nagrane związane z poda mym materiałem leksykalnym

-         proste wypowiedzi nauczyciela związane z sytuacją w klasie, wypowiedzi nauczyciela i kolegów zawierajęce się w ramach opracowanego materiału nauczania.